Wat mee te nemen op wereldreis?

6 juni 2023

Voordat wij ons eerste verhaal posten van onze wereldreis zelf, wouden wij graag even een opsomming maken van wat wij allemaal hebben meegenomen voor de volgende 13 maanden.

Dit was echter een vraag die we erg vaak kregen – “Wat neem je dan allemaal mee voor 13 maanden???”.

Om te beginnen is het belangrijk om te weten, waar je ook gaat, kan je ook de dagdagelijkse dingen kopen zoals kleren, snacks en verzorgingsproducten (enkel in Cuba is dat erg moeilijk, daarom is dit de beste eerste stop :-) ).
Dus ga niet te gek voordat je je spullen gaat inpakken. Het moet draagbaar blijven!

Bij onze afdeling “foto’s”, kan je alvast een kijkje nemen wat er in onze grote bag packs zit.

-       15 T-shirts, allemaal verschillende voor hikes, dagdagelijks en pyjama.

-       4 shorts

-       2 hiking broeken

-       2 hiking pullen en 1 gewone pull

-       3 leggings – zowel voor hiking als, pyjama als voor onder de hikingbroek bij koude temperaturen

-       Voor Emma – 3 kortere kleedjes – 2 lange kleedjes

-       Voor Loïc – 2 hemden

-       15 paar onderbroeken (+Bh’s)

-       15 paar kousen, mix van gewone en hiking

-       1 dunne stand handdoek en 2 gewone dunne handdoeken (die je in de Decathlon kan vinden)

-       Zwem gerij

-       Loïc heeft zijn eigen snorkelmasker (kosten kunnen oplopen indien hij deze steeds wilt huren)

-       Toiletzak (shampoo, zeep, tandenborstel, tandpasta, schaartje, kam, tampons/cubs, rekkers)

-       Muggenspray (normaal beter om deze lokaal te kopen omdat deze producten beter zijn voor deze muggen van de regio, maar in Cuba kan je vele zaken erg moeilijk vinden)

-       Zonnencrème

-       Medicijnen (wat van alles, tegen pijn, darmklachten, blaasontsteking, etc.)

Wat we bij onze carry-on bagage hebben is toch ook wel wat

-       Nodige papieren voor de reis zelf

-       2 wereldstekkers

-       Laptop

-       Go pro en snufjes

-       Powerbank

-       Airtags voor aan onze grote bag pack te hangen en carry-on

-       Kaartlezers indien er grote betalen uitgevoerd moeten worden

-       Buidelzak waar onze cash in zit (zie ik eventueel onder mijn kleren mee kan dragen om deze veilig te bewaren)

-       Regenjas

-       Sandalen

-       2 T-shirts en onderbroeken indien onze bagage niet zou toekomen op een bestemming

-       Pet

-       Boekje om wat Spaans bij te leren

-       Schrijfboekje

-       Gezelschapsspelen in reisformaat, vb Catan, Stratego, etc.

-       Kleine/dunne sandalen

-       Gsm-laders

-       Opblaasbaar reiskussen

-       Grote waterfilter (staat niet op de foto maar heb hier aparts iets toegevoegd)

-       Natuurlijk ook wat snacks!

Je kent het wel, net erg veel honger krijgen wanneer je net niets kan kopen om te eten. Zo zal jezelf of je partner niet meteen hangry worden ;-)

Deze grote filter komt van Lifestraw en kan je al het water mee filteren.
In deze zak kan je meer al 2000 liter water filteren – hiermee gaan wij dus veel plastiek en geld uitsparen.
Het heeft ons 80 euro gekost maar is echt wel zijn geld waard!

Je kan deze gemakkelijk oprollen en zo neemt deze amper plaats in in jouw bag pack of carry on.

Indien interesse – hier heb je een link:

Natuurlijk, wij zijn voorzien voor hele warme temperaturen maar ook voor koudere. Dit wanneer we hoog in de bergen zitten van Peru-Bolivië-Argentinië/Chili.

Maar wanneer we naar Japan gaan zullen we nog het ene en het andere moeten extra kopen want het gaat daar echt putje winter zijn in Januari natuurlijk.

Er zullen ook heel wat kleren stuk gaan – mijn 1ne lange jeansbroek heeft de eerste vlucht naar Cuba al niet gehaald :-) :-).

Zoals ik al zei, je kan altijd nieuw kopen onderweg!

Hier in Cuba kwamen we ook meteen Oostenrijkers tegen die 7 maanden hebben rondgereisd en dit was hun laatste stop voordat ze terug naar huis gingen.
Grappig hoe wij echt net aan onze reis beginnen en hun avontuur er helaas al op zit. Was ook erg interessant om hun verhalen al te horen.

Zij hebben enkel met carry-on bagage rondgereisd. Wij waren erg verrast met hoe weinig zij hebben rondgetrokken, maar ze hebben wel allemaal warme landen bezocht waar dunne stofjes genoeg zijn.

Indien je zelf binnenkort voor een lange tijd zou vertrekken, hopelijk was deze blog wat behulpzaam!

Indien nog vragen, laat hier een reactie na onder dit verhaal.

1. Kaatje:
    Joepie! De eerste post!

Super interessant voor wie op een dag rond de wereld zal trekken… of voor mij voor 2 weekjes Frankrijk 😂

Kijk uit naar jullie eerste reisverhaal!

Dikke knuffel lieverds… genieten! ❤️💕
  2. Aneta:
    6 juni 2023
    As always you are well prepared for everything!
    Good luck with learning Spanish and great start of journey in Cuba!
  3. Karin:
    7 juni 2023
    buenas dias chickos! Kan dat allemaal in die rugzak? How zeg...
    Heel benieuwd naar jullie bevindingen van Cuba! Doe de groeten aan Ernesto 'che' Guevara... Megaknuffel voor jullie allebei, go roam the planet xxxx
  4. Nora:
    7 juni 2023