Japan: Mount Fuji – Tokyo deel 2

3 februari 2024 - Fujiyoshida, Japan

Onze laatste dagen in Japan werden ingezet. Van Osaka namen we het openbaar vervoer naar Shimoyoshida. Dit is een dorp aan de voet van de meest emblematische vulkaan ter wereld; de Fuji Yama. Van ons logement in Osaka namen we dus een trein naar het centraal station, een Shinkansen tot de stad Mishima, een bus tot “Mt Fuji Town” en uiteindelijk een trein naar onze eindbestemming. In totaal reisden we ongeveer 7 uur. Het was op voorhand zoeken waar te logeren want er zijn verschillende plekken om deze prachtige vulkaan te bewonderen. We kozen voor dit dorp omdat deze verschillende prachtige uitkijkpunten heeft volgens verschillende blogs. Aangezien we er buitenseizoen waren, waren er veel restaurants gesloten. Uiteindelijk vonden we een typisch restaurantje waar we ons aan een lage tafel moesten zetten in kleermakerszit.

We stonden vroeg op om de zonsopgang te kunnen bewonderen en ook omdat er dan minder mensen zijn. We gingen namelijk naar één van de beroemdste plekken waar je de Mount Fuji met een pagode op foto kan hebben, het park heet Arakurayama Sengen. De ingang hiervan was op een kwartier stappen van ons logement. Vanaf daar dienden we de trappen op tot aan de pagode. Eenmaal we de top bereikt hadden, waren er al andere mensen aanwezig. Gelukkig was de zon nog niet helemaal op en was er nog plaats genoeg voor ons om in alle rust mee te genieten. Het uitzicht die we hadden op de pagode en vulkaan was inderdaad prachtig. We moesten enkel opletten om niet uit te schuiven want er lag ijzel. Emma nam er vele foto’s. Nadien gingen we naar beneden tot aan het treinstation. We namen een trein en een bus tot aan het Oishi Park. Dit is een plaats waar je de Fuji Yama vanop een ander oogpunt kunt bewonderen aan een meer. In de lente of herfst had het er nog mooier moeten zijn.

We maakten er een wandeling en dronken er een koffie. We besloten dan om terug te voet naar de stad te gaan. Het was een lange maar gezellige wandeling rond het meer. Je ziet er vele toeristen een fiets huren en zo de regio ontdekken. Onderweg lunchten we en keerden we terug naar ons hostel. In de late namiddag gingen we terug naar het uitzichtpunt van de tempel om de zonsondergang te bewonderen. Er was toen een grotere opkomst. Toch genoten we ervan. Opnieuw maakte Emma talloze foto’s en video’s. We hadden heel de dag veel geluk gehad met het weer waardoor we de vulkaan in al zijn glorie konden zien. Het was een mooie afsluiter van onze Japanse reis. De dag hierna vertrokken we weer naar Tokyo voor de laatste 2 dagen in Japan.

We arriveerden rond de middag in de Asakusa buurt te Tokyo waar ons hotel was. We lieten daar onze spullen achter en gingen de stad dieper in. Emma wou nog enkele plaatsen bezoeken die we met ons vieren niet hadden kunnen doen. Zo gingen we allereerst naar een barbecue-restaurant in de buurt van Shibuya met een all-you-can-eat-formule. Achteraf liepen we nog door de superdrukke Shibuya crossing om naar het Yoyogi Park te gaan. Daar kwamen we even tot rust om dan verder te stappen naar de Meiji Jingu. Een imposante tempel in het midden van de stad.

De volgende dag ging Emma opnieuw naar Disneyland terwijl Loïc nog meerdere plaatsen ontdekte. Loïc wou nog de Hamarikyu Gardens in de Shinbashi buurt bezoeken. ’s Ochtends ging hij dan naar Shinbashi en ging dan het park in. Je dient er een ingang te betalen van 300 yen. Het is een oase van rust in het drukke Tokyo. In het park zijn er vakantiehuizen te bezoeken van het Edo-tijdperk. Het was mooi maar in een ander seizoen met de cherry blossems of herfst moet het er nog prachtiger zijn. Nadien dwaalde hij rond in de Shinbashi en Ginza buurt en zo was zijn dag al ver gevuld. Op 1 dag wandelen in Tokyo had hij al ongeveer 20 km gestapt. Terug in het hotel wachtte hij op Emma die enthousiast terugkeerde van Disneyland. Emma besefte nog even hoeveel geluk ze een paar weken geleden had met het feit dat het park zeker 3 maal drukker was.

Samen gingen we nog een laatste avondmaaltijd benuttigen in de Asakusa buurt. We kozen voor een vis barbecue. Emma koos voor de gegrilde zalm en Loïc voor de aal. Aal met rijst is hier ontzettend populair en lekker om te eten. Het was een fijne laatste avondmaaltijd in Tokyo. De volgende ochtend pakten we alles in en lieten onze valiezen weer achter in het hotel. We gingen nog even de stad in om een allerlaatste Japanse maaltijd te benuttigen. Dan was het tijd om naar de Narita luchthaven te vertrekken. Emma had wat pijn in het hart om Japan al achterwegen te laten. Mochten we ooit terugkomen, komen we in een warmere periode zodat we meer de natuur van Japan kunnen bewonderen!

Volgende bestemming Hanoi!

Jouw reactie