Japan: Osaka + Universal Studios en dagtrip naar Kobe

30 januari 2024 - Osaka, Japan

Zoals in het vorige verhaal beschreven, namen we de 25ste januari afscheid van Fabienne en Victor en reisden wij door naar Osaka. Het was een korte treinrit, op ongeveer 20 minuten kwamen wij al toe in Osaka Station. Toen wij onze spullen hadden afgezet in ons hotel gingen we de stad in. We zochten meteen naar een goede eetgelegenheid. Vele restaurants zijn open van 11u30 tot 14 uur en zijn er goedkope lunchmenu’s te vinden. We gingen hierna naar de gekende buurt, Shinsaibashisuji. Er waren zoveel winkels en zelfs op een donderdag moesten we weer over de koppen lopen. Je hebt er verschillende gigantische shopping centra. Wanneer je uit de metro komt, ben je niet in een station maar in een shoppingcenter. Loïc had het weer even moeilijk de intensiviteit van de stad. Nu we terug met 2 zijn is het gelukkig moeilijker om elkaar te verliezen.

We bezochten een Pokémon center maar deze was voor ons niet zo indrukwekkend. Op Social media wordt dit heel sterk aangeraden maar wij waren al snel weer weg. We stapten verder naar Dōtonbori. Wanneer je Osaka op het internet opzoekt, popt deze buurt op samen met het Osaka kasteel. The place to be. Natuurlijk waren wij ook hier helemaal op elkaar gepropt. We wandelden wat verder en keken naar wat vele winkels te bieden hadden. We kwamen dan uiteindelijk uit op de winkel Super Potato Retrokan. Hier kan je allerlei retro videogames en consoles kopen. Super Potato is de meest gekende van dit soort winkels en hier is dan ook het prijskaartje wat duurder. In deze buurt heb je nog andere retro winkels zoals manga winkels, grijphaakmachines, etc. Zeker de moeite om hier eens door te lopen. Hierna stapten we even terug om een cheesecake te halen van bij Rikuro’s. Emma zag op sociale media dat deze heerlijk moesten zijn. We konden dus niet anders dan er zelf één te proberen. We aten deze later als avondeten in onze hotelkamer. Het was lekker maar we hadden al veel betere cheesecakes gegeten.

We gingen vroeg gaan slapen want de dag hierop hadden we weer een fijne daguitstap op de planning staan! Vrijdag 26 januari gingen we naar de Universal Studios van Osaka. ’s Winters gaat het park normaal pas open om 9u30 en we stonden er al om 8u15. Er waren al heel wat mensen aanwezig en je zag er steeds meer toekomen. We moesten ongeveer een kwartier wachten. Hierna lieten ons het park binnen en vele attracties waren al open! Rond 8u40 waren we in het park en wandelden wij snel naar de ingang van Nintendo World. Dit is de bekendste zone en je moet er een entry request voor aanvragen. Via de app hadden we een tijdslot gereserveerd tussen 11u50 en 12u50. Hierna gingen we naar de wereld van Jurassic Park waar we meteen naar de attractie flying dinosaur gingen. Hier zijn de wachttijden ook steeds erg lang maar we konden er gelukkig snel in. Deze was geweldig! Wanneer je in jouw stoel vastzit, word je helemaal op je buik gedraaid. Je gaat hier supersnel en gaat verschillende keren over kop!

Achteraf gingen we naar de wereld van Harry Potter waar je normaal ook een tijdslot voor dient aan te vragen maar in deze periode hoefde dat dus niet. We schoven meteen aan de attractie “The forbidden journey”. Er stond aangegeven dat we 100 minuten moesten aanschuiven maar we waren er gelukkig al na 45 minuten uit. De attractie was prachtig en bij deze Emma haar favoriet! Na deze attractie was het park goed vol en moest je overal erg lang aanschuiven. We gingen hierna rustig richting de Nintendowereld waar we zelfs een halfuur eerder binnen geraakt zijn dan ons ticket aangaf.

Je loopt er door de typische groene Mario buis en dan valt de kaak open. Je bent letterlijk in jouw eigen Mario video game! Het was hier natuurlijk nog meer gepakt dan op andere plaatsen. Overal lange rijen voor de attracties, games en het restaurant. Onze grote teleurstelling was echter Yogi’s ride. Het was het niet waard om hiervoor 45 minuten aan te schuiven. De attractie was meer bedoeld voor jongere kinderen.

We wouden oorspronkelijk een express pass aankopen zodat we toch 4 attracties zonder aanschuiven konden doen. Deze waren echter uitverkocht maar we hadden het geluk dat we iedere attractie konden doen die op onze lijst stonden. Tegen 16u30 waren we helemaal rond en Loïc had het gehad met de drukte en het aanschuiven. We konden nog tot 19 uur op de attracties maar we besloten om na het eten terug richting ons hotel te keren. Hierna sprak Emma met een paar vrienden die ook naar de Universal Studios waren geweest. Ze beaamden nog even hoeveel geluk wij hadden zonder express pass. Op sommige momenten kan je dus makkelijk 3 uur aanschuiven voor 1 attractie. Uiteindelijk hebben we nooit langer dan 45 minuten moeten aanschuiven en hadden we zo veel geld uitgespaard! De attracties waren er uniek, anders dan wat wij al gewend waren. Het is zeker de moeite waard om deze te bezoeken als je fan van pretparken bent!

De dag hierop gingen we na het ontbijt eerst naar het Osaka kasteel. We lazen dat het niet echt de moeite was om deze vanbinnen te bezoeken. Het omringende park is dan wel bezoekwaardig en is gratis. Het is ook een prachtig typisch Japans kasteel! Hierna gingen we naar de Shinsekai Market. Hier heb je normaal vele antieke kraampjes maar ze waren bijna allemaal gesloten. Wat verderop heb je vele restaurants waar er vele tempura restaurants zijn, dit zijn we dan ook gaan eten. Je hebt er ook een restaurant waar je je eigen vis kunt vangen die ze dan voor je klaarmaken. We wandelden hierna helemaal terug naar Dōtonbori waar het nog drukker was dan de eerste keer. Het was dan ook zaterdag. We dwaalden er nog wat rond en gingen hierna naar Hoshino coffee. Bij deze keten hadden we al eerder ontbeten en je hebt er zo een lekkere fluffy pancakes, french toasts en soufflé’s. We hadden er een fijn uitzicht over het kanaal. Hierna besloten we om terug richting het hotel te gaan.

Onze laatste dag in Osaka hadden we besloten om onze planning te wijzigen. We namen de trein naar Kobe. Wanneer je aan Sannomiya Station afstapt kan je wandelen naar de kabelbaan. De topactiviteit in Kobe. Eenmaal helemaal boven heb je een mooi uitzicht over de zee en de stad. Ze hebben hier ook mooie tuinen, een kruiden museum en een theaterzaal. Je kan hier bijvoorbeeld zelf jouw kruidenaroma’s samenstellen. We gingen al stappend terug naar beneden. Het duurde ongeveer 2 uur voordat wij beneden waren. We namen per toeval een kortere route waardoor we sommige uitzichtpunten misten. Je hebt er ook verschillende watervallen en een meer. We zagen maar twee watervallen. We waren echter niet gemotiveerd om opnieuw naar boven te hiken.

Ondertussen was het al 13u. Vele restaurants sluiten tegen 14u/14u30 en we wouden de beroemde Kobe-beef proeven. We namen de metro naar Kobe centrum tot aan Minatogawa Station. We vonden er een parel van een restaurant, Ōtaya. De lunchmenu’s waren hier ook goedkoper. Je bestelt er een menu en bakt het vlees op een BBQ in het midden van de tafel. Zo een Japanse BBQ vind je trouwens overal terug. Het vlees dat we kregen was overheerlijk en mals. Het smolt in onze mond! Het is zo lekker dat je er gewoon meer van wilt! Voor ons beiden zaten we aan 25 euro en het was echt topkwaliteit! Zeker een aanrader. Later begon het te regenen en waren we minder gemotiveerd om nog veel van Kobe te bezoeken. We namen hierna de trein terug richting Osaka waar we het nog rustig aan deden. We zetten dagelijks gemiddeld 20.000 stappen! Osaka zit er dan ook alweer op en nu is het tijd voor ook onze laatste bestemming in Japan! Tijd vliegt maar we genieten er elke minuut van. Tot snel!

1. Aneta:
    30 januari 2024
    Hello,
    I am so jealous and happy for you. Enjoy your time in Japan. I hope soon I will have similar opportunity to visit this country and will use your findings! :)
    Please more photos! <3
  2. Emma Van Bellingen & Loïc Marechal:
    31 januari 2024
    Aneta! Can you believe that I was just thinking about you yesterday, thinking how you were doing?!
    I hope you can come and experience this crazy but wonderful country as well!
    Sending you a big hug! 🥰
  3. Fabienne:
    30 januari 2024
    zeg amai, precies of we mekaar zo vaak verloren zijn toen we met 4 waren :-D
  4. Emma Van Bellingen & Loïc Marechal:
    31 januari 2024
    Het was elke keer een nipte hé 🤪

Jouw reactie