Japan: Disneyland Tokyo en Disney Sea

24 januari 2024 - Tokyo, Japan

Zoals aangegeven in de vorige blog vertrokken Fabienne en Emma om samen 2 dagen Disneyland in Tokyo te gaan ontdekken.

In deze blog willen we onze ervaringen delen voor het geval je er zelf heen zou willen gaan.

Er zijn 2 verschillende parken : Disneyland Tokyo en Disney Tokyo Sea. Disney Tokyo Sea wordt door verschillende blogs benoemd als het beste Disneyland park ter wereld.
Voor een grote Disneyfan moet je hier echt naartoe wanneer je in Japan bent.

Tickets zijn pas 2 maanden op voorhand beschikbaar en de prijzen zijn afhankelijk van de periode waarin je gaat. Ga je in de week betaal je slechts 60 euro voor een dagticket voor 1 park. Veel goedkoper dan in Frankrijk en Amerika. Zorg dus dat je er op tijd bij bent.

Er zijn verschillende sites waarop je tickets kan aankopen maar ik zou toch aanraden om deze op de officiële site aan te kopen: https://www.tokyodisneyresort.jp/en/tdl/

Download hierbij ook de DisneyApp, maak een profiel aan en op deze manier komen jouw aangekochte tickets hierop terecht.

Jouw tickets op jouw applicatie hebben is belangrijk omdat je voor sommige attracties gratis fastpassen/PremierAccess passen kunt aanvragen. Hierdoor hebben wij veel attracties kunnen doen en ook meer van het park zelf kunnen genieten.  De meest populaire attracties hebben betalende PremierAccess passen cadeau en betaal je makkelijk 10 tot 15 euro per persoon.
Voor sommige shows werken ze ook met een loterij systeem of reserveringen die enkel gemaakt kunnen worden via de app.

Als jouw ingangsticket niet goed gescanned is in het begin van het park kan je dus niets reserveren (we spreken uit ervaring…).

Hier ook zijn er verschillende Disney hotels, wanneer je hier een overnachting reserveert, ben je verzekerd van een toegang tot het park maar is het ticket nog niet inbegrepen. Één van de grote voordelen is dat je 15 minuten extra magie-tijd hebt (= eerder het park in kan). Dit is handig omdat sommige attracties bij openingstijd een ware toeloop kennen en de wachtrijen er onmiddellijk kunnen oplopen tot 2u.

Natuurlijk heb je ook volledige pakketen waar 3 nachten, 3 dagen ingang op het park, een gratis popcorn bucket en korting op restaurants en kraampjes.

Bij onze periode kostte deze +/-1000 euro per persoon/nacht! Dit was voor ons natuurlijk geen optie.

Wij verbleven in hotel MYSTAYS Maihama. Deze is op 30 minuten stappen naar het Disneyland Tokyo park (er zijn ook shuttle bussen) en 10 minuten van Disney Tokyo Sea.

Erg betaalbaar en dichtbij dus.

Eindelijk was de grote dag aangebroken ! Wees er minstens 1 uur voor openingtijd. Toen wij er een uurtje op voorhand aankwamen stonden al een heleboel mensen voor ons aan te schuiven. Ondertussen kan je het ontbijt eten dat je kan halen in de vele convenience stores in de buurt. Zodra het park open gaat zie je gigantisch veel mensen spurten voor de populairste attracties (dat is trouwens de enige keer dat je Japanners ziet lopen).

Disneyland Tokyo:

Spijtig genoeg was de meest populaire attractie van het park gesloten nl dat van “Beauty and the Beast”. Normaal haast iedereen zich hierheen maar nu liep (ja, echt lopen) iedereen eerst naar de attractie van “Monsters & Co” of “Winnie The Pooh”. Wij kozen voor “Monsters & Co” en hadden al meteen een wachttijd van 20 minuten. Wanneer we buiten kwamen was er al een wachttijd van 1 uur. Idem voor “Winnie The Pooh”. Wij maakten dus een reservatie voor een PremierAccess via de app en begonnen de rest van het park te verkennen. Wat ons meteen opviel was hoe het park beter onderhouden was dan dat van Parijs. Ook de attracties, de attributen en poppen zagen er veel mooier uit – ondanks dat dit park veel ouder dan Disneyland Parijs. De bevinding van Emma, die het liefst ruigere attracties doet, hier zijn ze minder hevig. Bij de SpaceMountain ga je bijvoorbeeld niet overkop en gaat het veel trager.
Wat het eten betreft waren we teleurgesteld. Je hebt verschillende kraampjes waar je snacks kan kopen bijvoorbeeld churros en popcorn met smaken waarvan je niet wist dat die bestonden (Macha thee, scampi, curry, zwate peper, cheddarkaas, sojasaus, enz). Gelukkig waren er ook traditionelere smaken zoals karamel en zout. De parken zijn ook gekend voor hun popcornbuckets. Je koopt deze ook het best aan in het Disney Park want in het Disney Sea park heb je veel minder keuzes. Je hebt verschillende thema’s en sommigen zijn echt prachtig. Wij hebben deze van Belle en het beest aangekocht.

Alles wat we kochten bevatte onzettend veel suiker. Zelf een meatbun kon al erg gesuikerd smaken.
Één van de gekendste snacks in het park zijn de alien mochies. De gewone mochies zijn hier meestal gevuld met een zoete bonenpaste, hier heb je er één met chocolade-, aardbeien-en vanille mouse. Emma vond deze overheerlijk en at deze in beiden parken.

Veel kraampjes dus maar weinig restaurants waar je aan een tafeltje kon gaan zitten om wat te eten.

Onze favoriete attractie was die van Winnie The Pooh.

In het park kan je ook veel Disney personnages ontmoeten. De wachtrijen voor een foto zijn kort, Japanners lijken niet echt geïnteresseerd.

De avondshow van het park was jammer genoeg geannuleerd door het slechte weer. Het was droog maar er stond een hevige en koude wind. Daarom trokken we rond 8u maar terug naar het hotel. Het park sluit om 9 uur.

Disney Tokio Sea:

De volgende ochtend stonden we om 7u45 klaar aan de ingang van het park (opening 9 uur). Er stonden weer heel wat mensen voor ons maar de rij achter ons werd alsmaar langer. Om 9 uur haastte iedereen zich naar binnen en werden we meegenomen door een golf van mensen. Iedereen rende meteen naar de attractie Fantastic flight. Als je niet in een Disney hotel logeert en dus niet 15 minuten vroeger binnen mag, kan de wachttijd al snel oplopen tot 1 uur. Wij trokken naar de attractie “Journey to the Center of the Earth”. Onderweg merkten we dat er slechts één van onze tickets was ingescand, waardoor we dus slechts reservaties voor 1 persoon konden maken. Fabienne ging dan maar terug naar de ingang zodat Emma toch al op de attractie kon. Emma was meteen aan de beurt maar na een twintigtal minuten was de wachttijd al opgelopen tot 1 uur ! Iedereen haast zich zo naar de attracties dat ze eigenlijk geen oog hebben voor de schoonheid van het park. Zodra je binnenkomt bevindt je je een baai in zuid Italië van. Het park doet zijn naam (Sea) alle eer aan. Je hebt er de onderwaterwereld van Kapitein Nemo, de wereld van de kleine zeemeermin, een gigantisch stoomboot, etc. Je vindt er ook het thema van Indiana Jones en het Agrabah van Aladin terug. De enige gelijkenis met de andere parken is de “Tower of Terror”. De attracties van Indiana Jones heb hebben een single riders ingang en deze gaat zelf sneller als met een Premier Access pass !

De castmembers zijn uniek, ze lachen altijd (sommigen achter hun mondmasker) en zwaaien, zwaaien, zwaaien, zwaaien. Wij kregen foldertje met complimenten die we aan de castmembers konden uitdelen. Ze konden zien dat ze hier echt blij van werden. Het zijn allemaal schatten van mensen.

We twee Premier Access passen aangekocht : voor de “Fanastic flight” – deze werd dan ook onze favoriete attractie - en voor de “Journey to the Center of the Earth”. Fabienne wou hem ook eens beleven.

Waar we het meest van onder de indruk waren was het park zelf. Prachtig.

In de vooravond zagen we de “Big Band Beat” show. We hadden deze al eens gezien in Disneyland Parijs beseften we tijdens de show, maar het was zeker nog steeds de moeite waard! Via de app kan je je opgeven om tickets “te winnen” en ook deze tickets zijn zeer gegeerd. Maar dit zijn de tickets voor de gelijkvloers. Je kan nog bij elke show steeds gaan aanschuiven voor plaatsen op het balkon.

Ook hier was er geen avondshow. Aangezien we alles hadden gezien, besloten we om 19u30 terug naar ons hotel te gaan.
Onze twee dagen waren zeer geslaagd en we raden elke grote Disneyfan aan om deze zelf ook mee te maken.

1. Karin:
    24 januari 2024
    thanx for sharing schatjes! Zo hebben we ook wat mee genoten van disney japan...
    keep rocking in the free world!!

Jouw reactie