Thailand: Bangkok

13 maart 2024 - Bangkok, Thailand

We hadden een vlucht uit de gloednieuwe luchthaven van Siem Reap. Die sinds enkele maanden ongeveer 50 km uit de stad verhuisd is. Vroeger was de luchthaven amper op 8 km van het centrum verwijderd waardoor er te veel vliegverkeer en hinder was. Onze vlucht vertrok rond 22:00 en verliep vlotjes. We kwamen toe om middernacht in de hoofdstad van Thailand. We namen een taxi naar ons hostel waar we meteen gingen gaan slapen. Door de temperatuurswisselingen van de buitenhitte naar de airco binnen werd Loïc wat verkouden. Daardoor besloten we om het rustig aan te pakken in deze bruisende hoofdstad. De buurt van ons hostel was gelukkig wel rustig.

Onze eerste dag in Bangkok gingen we na ons ontbijt naar de weekend-markt. We wandelden door de markt met de vele verschillende kraampjes. Je kan er van alles vinden, van kunst, kleding, voedsel, souvenirs en nog veel meer. Na de markt namen we de metro naar het Lumphini Park. We bleven er even zitten om naar de “grote water hagedissen” te kijken, die kenmerkend zijn voor dit park. Achteraf gingen we onze eerste Thaise maaltijd gaan benutten. De maaltijden kunnen hier pittig gekruid zijn. We namen opnieuw een taxi naar ons verblijf om even uit te rusten. De temperaturen in de stad kunnen makkelijk oplopen tot 35° C. Later gingen we nog uiteten. We hadden zin in Pad Thai en we vonden een restaurantje. We hadden te hoge verwachtingen omdat Emma zoveel belovend hierover had verteld. Dit was namelijk haar favoriet gerecht 8 jaar geleden. Het smaakte niet top maar het was spotgoedkoop, zo’n 1,5 euro omgerekend voor een bord.

Dag 2 in Bangkok gingen we naar het grootste winkelcomplex van Azië, Siam Paragon. Loïc kocht er een nieuwe short. We wouden ook nog eens naar de bioscoop gaan. In dit winkelcomplex heb je tevens een sealife aquarium en een gigantische cinema. We kochten dus tickets om de tweede film van Dune te zien. Het was een 4D voorstelling, daar bewegen je stoelen mee en er wordt lucht in je gezicht geblazen bij bepaalde scènes. Bij ruige scenes is het best dat je geen popcorn bij je hebt, anders kan het er rondvliegen! Het was nog eens leuk! Hierna namen we de metro richting de Wat Arun Ratchawararam tempel. Langs de andere kant van de rivier is deze prachtig om te zien met de zonsondergang. Dit is populair bij vele mensen waardoor het er druk was. We namen enkele foto’s en wandelden dan verder.

We aten eerst en gingen dan verder naar de fameuze Kao San street. Dit is de beruchte uitgaanstraat van Bangkok. Hier heb je talloze bars en uitgaansmogelijkheden. Wij liepen er enkel door. Op straat kan je gefrituurde schorpioen, vogelspin, slang en andere insecten uitproberen. Je kan er zelf krokodil aan het spit eten. Een toeristenval als je het ons vraagt. We gingen dan braaf terug naar ons hostel. De dag hierna gingen we met de nachttrein naar Chiang Mai om verder onze volgende bestemming Pai te bereiken. Eerst moesten we dus nog een dag vullen in Bangkok. Dit deden we door te gaan ontbijten en later wat rond te dwalen in de hete straten.

We bezochten een parkje en Emma bestelde een massage sessie van één uur terwijl Loïc van een drankje genoot in een gezellige kroeg. We aten dan in een Italiaans-Thais- fusierestaurant. Het was heel lekker maar hier hing dan ook een prijskaartje aan. We mogen ons tenslotte eens verwennen. Tegen de late namiddag gingen we onze spullen ophalen aan ons hostel en namen een taxi naar een metrostation. Daar konden we onze treintickets verkrijgen. We namen de metro tot aan het treinstation. We wachtten nog even en dan konden we de trein op. De trein vertrok zoals gepland om 20:05 stipt.

Naar Emma haar mening is Thailand veranderd sinds ze hier 8 jaar geleden was. Sinds 2022 hebben ze cannabis gelegaliseerd waardoor je in elke straat, in de toeristische buurt zelf om de 5 meter cannabis kunt kopen. Dat zorgt ervoor dat Thailand nog een ander publiek aantrekt en er een andere sfeer hangt. Iets wat Emma ondervonden heeft is dat ze nu regelmatig bij de Pad Thai tofu met het vlees serveren. Naar haar mening maakt het de schotel minder lekker dan voordien. De zoektocht naar de beste Pad Thai loopt verder…

Het vervolg in onze volgende blog over Pai en Chiang Mai!

Jouw reactie