Job hunting

9 november 2015 - Haymarket, Australië

Ja, het spijt me, het is al even geleden dat ik nog een update gemaakt heb. Ik had het zeer druk met het zoeken van een job. Ik wou alleen iets posten wanneer het me eindelijk gelukt was om iets te vinden.

Dus ja, ik heb nu een job in een restaurant genaamd 'Blackcow'. Maar ik ben al op zoek naar een andere job. Het is zwaar onderbetaald en ik kan niet naar huis geraken na 22 uur. Ik heb donderdag (5 november) tot en met zondag van 12 uur tot sluitingstijd gewerkt. Dus ik was meestal thuis tegen 00:00 / 01:00.
Donderdag was mijn trail, ik heb 10 uur gewerkt deze dag en heb niet eens iets betaald gekregen. Maar ik ben al blij dat ik gratis eten kreeg.

Ik heb problemen om naar huis te geraken omdat er na 22 uur geen bussen meer rijden en ik kan ook niet vragen aan Dante/Ruben (De man bij wie ik logeer) om me op te pikken. Ik zou dat zelf niet willen dat hij dat doet voor mij. Hij heeft zijn rust nodig.
Maar voor het eerste weekend dat ik heb gewerkt hebben de bazen van het restaurant zelf me thuis afgezet. Ze wonen niet ver van waar ik logeer.
Maar volgende week gaan ze me niet meer afzetten. Dat betekend dat ik nu 3 dagen heb om een andere job te zoeken!

Ik heb hiervoor ook kans gehad op andere jobs. vorige week logeerde ik een paar dagen bij Anita ( de beste vrienden van Ruben junior). Zij woont dichten bij de stad en ik mag bij haar logeren als ik in de stad of bij haar in de buurt een job vind. Wat ik super vriendelijk vind en ik zou het ook wel leuk vinden! Om weer meer met oestrogeen dan testosteron omgeven te zijn, haha.

Bij Anita in de buurt heb ik kans gehad op 2 jobs.
1 job was in een café maar daar zou ik maar part-time werken. Maar 3 shifts hebben elke week. Dat is niet goed want anders zou ik waarschijnlijk geld opdoen in de andere dagen dat ik vrij ben. En ik moet sparen!!!

De ander job was in een vuil fastfood restaurant. Er werkten alleen chinezen en iedereen heeft me al gewaarschuwd met het samenwerken met hen. Ik heb al veel negatieve verhalen gehoord.
Ik heb daar ook en trial gedaan maar dat was echt slecht! Ze lieten me volledig aan mijn lot over. Ze legde me niets uit hoe iets werkte dus moest ik het altijd zelf proberen uit te zoeken. De ouderen waren altijd op zich zelf en als ik om hulp vroeg deden ze al het werk zelf. De enige die mij hielp was hun zoon. Hij legde me sommige dingen uit hoe ik moest werken. Hij was echt lief en behulpzaam.
Na mijn trial ging ik bij de baas en vroeg ik of ik het goed deed. Hij moest lachen en zei nee. Ik vertelde hem dat ik het ook niet leuk zou vinden om hier te werken. Dus ik pakte mijn spullen en was weg.

Anita vertelde me dat ze in de casino bij haar (dat op voetafstand te bereiken is) altijd mensen aannemen. Maar daarvoor moet ik ook mijn RCG hebben (Dat moet je hebben als je in een omgeving wilt werken waar mensen kunnen gokken). Ik heb meteen naar Ulitmate Oz gebeld en hen gevraagd of ze deze voor mij konden boeken. Morgen (9 november) ga ik naar de stad en mijn RCG proberen halen. Als ik deze behaald heb, ga ik meteen naar de casino van Anita en ga ik nog eens solliciteren. Hier zou ik eerlijk mijn geld verdienen. Dus fingers crossed voor morgen!

Voor de rest wat ik gedaan heb deze laatste 2 weken buiten het zoeken van een job was hier in het huis helpen, Dante helpen, enz. Maar omdat ik al veel thuis geholpen had heeft Dante me ook eens meegenomen naar een Australisch dierenpark. Daar heb ik eindelijk een foto met een koala en heb ik ze ook eens kunnen aanraken.
Ik hoop dat ik eens een koala ga kunnen vastpakken als ik de Eastcoast af ga. Maar eerst moet er money binnenkomen!

Ik hoop dat mijn volgende blog volstaat met positief nieuws!
Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot de volgende!

1. Karin:
    9 november 2015
    You rock girl, je valt zeker op je pootjes! En succes, je vindt zeker een nieuwe job. Huggies
  2. Karin:
    9 november 2015