The Blue Mountains

13 december 2015 - Haymarket, Australië

Vorige week zondag (6 december) ben ik naar de Blue Mountains geweest. Ik had het al een paar keer uitgesteld door het slechte weer of omdat er iets was tussen gekomen. Maar eindelijk ben ik er naartoe getrokken.

Ik had er bewust voor gekozen om het in een weekend te doen terwijl ik nog werk. In New South Wales betaal je je transport met een Opal kaart (een beetje zoals een Oyster card in Londen).  Eenmaal je voor 4 dagen betaald hebt voor vervoer, zijn de andere 3 dagen van de week gratis. En aangezien ik mijn Opal kaart de hele week moet gebruiken om naar het werk te gaan was mijn transport gratis als ik naar de Blue Mountains ging. Dat heeft me +/- 22$ uitgespaard!

Maar nu over mijn Blue mountains trip! Ik nam 2 bussen naar het Parramatta station en van Parramatta ging ik naar Katoomba station. het was een reis van 3 uur maar het was het allemaal waard! Ik wandelde van het station naar de '3 sisters'. Toen zag ik een meisje aan de overkant van de straat lopen die ook alleen was en die dezelfde richting uitging. Ik vroeg haar of ze ook de Blue mountains wou bezoeken en of ze deze trip samen met mij wou doen. Het is altijd leuker met 2 dan alleen. Ze was zeer blij en wou meteen met mij meegaan. Haar naam is Youngpil (nee, dat verzin ik niet :-)) en ze komt van Zuid-Korea. Ze is juist aangekomen in Australië als backpacker.
Ik schatte haar maximum 23 jaar, maar toen ik om haar leeftijd vroeg vertelde ze me dat ze 30 is!!! Aziaten lijken altijd zo jong, ongelofelijk!
(Je moet straks naar mijn foto's kijken, je zal me meteen gelijk geven ;) )

We kwamen al snel bij de '3 sisters' toe waar er honderden toeristen waren. we moesten ons door de menigte proppen om een goede foto te nemen. Eenmaal we van het mooie uitzicht hadden genoten, besloten we om een hike te doen van ongeveer 3 uur en 30 minuten. We volgden de 'Prince Henry Cliff walk' naar de Leura Falls. De natuur is er zo mooi, ongelooflijk. Het was een prachtige dag om deze wandeling te maken.

We waren wel veel sneller dan dat de toeristen center ons had verteld. We hebben 3 uur en 30 minuten gewandeld met soms vaak pauzes van een kwartier omdat we veel te snel gingen. Ik heb echt van alles genoten en het Koreaanse meisje was wel oké. Ik had het er vaak heel moeilijk mee om haar te verstaan want haar engels was niet zo goed. Het was wel leuk om gezelschap te hebben.

We waren al helemaal klaar met de wandeling om 15 uur en besloten de trein terug naar huis te nemen om 15 uur 30. Ik moest de volgende dag gaan werken en had graag op tijd in mijn bedje gelegen!  Veel meer heb ik niet te vertellen over deze dag. Ik heb er vooral van genoten om in zo’n mooie natuur te zijn. Kijk zeker ook eens naar de foto’s, ik hoop dat je het net zo mooi vindt zoals ik het ongelooflijk mooi vond.

Nog een kleine update over hoe mijn leventje nu verloopt in Australië. Het is ontzettend druk, maar zo heb ik het graag. Elke dag opstaan om 4:30 om te gaan werken en vaak thuiskomen tegen 19:30 is vaak wel vermoeiend, maar het is tijdelijk en zal er later veel genot van hebben (vooral van het geld dat ik hiermee zal verdienen :-) )
Ik vind het zeer leuk om daar te werken. Mijn hoofdtaak is cadeau's inpakken, ik voel me zoals 'Santa's little helper'. Ik heb een mega leuke bazin die ook vaak van grappen houdt en ze heeft me ook zeer graag. Ze weet dat ik zoveel mogelijk uren wil maken en ze houdt me vaak nog een uur langer te werk en stuurt de rest dan vaak naar huis. Ze roddelt zelfs vaak over de andere medewerkers in het bedrijf! Echt grappig!
Ik hoop dat ik er nog kan werken tot en met Kerst en de 29ste december vlieg ik naar Cairns en dan kan mijn echte vakantie in Australië beginnen! Joeeeeppiiieeee!!!
Dan zullen er wel veel blog updates volgen!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en hopelijk tot snel!

1. Fabienne:
    13 december 2015
    geen foto van de three sisters ???