It's time for Christmas

28 december 2015 - Haymarket, Australië

Hallo beste volgers,

Ik hoop dat iedereen een geweldige kerst heeft gehad! Ik had het in ieder geval zeer goed!

Op mijn werk ging alles vlotjes zoals het hoort. Het was alleen de laatste 2 weken zeer druk. Ik moest vaak werken van 7:00 tot 19:30. Het was zwaar maar om de moeheid te verdringen dacht ik telkens aan de reis dat nog moest komen. Elk uur dat ik werkte was meer geld voor lekker eten en leuke activiteiten.

Ik kwam goed overeen met iedereen. Maar het best kwam ik overeen met mijn bazin, Rebecca. Mijn andere collega's waren vooral Aziaten en ze spraken vaak met mekaar in hun eigen taal. Ze waren ook nooit zo gemotiveerd om te werken.

Rebecca complimenteerde mij dagelijks en op het einde vertelde ze mij dat ze me graag als 'vaste' gehouden had. Want bijna iedereen die er werkte, werkte voor een korte periode net als ik. Dat vond ik wel leuk om te horen, gaf me meer moed om er elke dag in te vliegen en het beste van mezelf te geven.

Ik heb mezelf ook een Kerstcadeau gekocht op het werk. Ze verkopen er vouchers om activiteiten en uitstappen te doen en ik heb me iets geweldigs geboekt !!!

Skydiven in Cairns!!! Ik kreeg dan ook eens 20% korting omdat ik in het bedrijf zelf werk dus ik heb wel veel geld uitgespaard! Ik ben zo blij en ik kijk er zo naar uit!

Dit staat al eventjes op mijn bucketlist.

2 dagen voor Kerst was het neefje van de grootste bazin jarig (hij werkte er ook tijdelijk). Dus hebben ze het hele bedrijf op restaurant uitgenodigd. Dat was zo vriendelijk en heel duur voor hen. Ik denk dat we makkelijk met 30 man waren. Het was een leuke avond om veel mensen wat beter te leren kennen en om nu echt in een kerststemming te komen. Want als je een hele dag kerstcadeaus inpakt kom je niet meteen in een kerststemming.

Omdat Rebecca wist dat elk uur voor mij belangrijk was vroeg ze mij om op 23 en 24 december ook te komen werken. Ik was de ook de enige dat mocht komen werken, leuk hé.

Op het einde van dit avontuur vind ik dat ik zeer fier op mezelf mag zijn. Het is me gelukt om een hoop geld teverdienen om een geweldige laatste maand te kunnen beleven in Australië. En ik heb veel bijgeleerd, veel ervaring opgedaan en volwassener geworden. Daarom ben ik zo trots en omdat ik alles op mijn eentje gedaan heb!

Ik heb voor de mensen waar ik het meeste tijd mee beleef ook leuke cadeaus gekocht. Voor Ruben Senior een zelfgemaakte Hamper met veel koekjes, thee en wijn. Ik had via internet een leuke kopje gevonden met mandje hebt waarin je je koekje kan stoppen. Het was zeer origineel en hij vond mijn cadeau geweldig, dat maakte me blij! Van hem kreeg ik een kader, sleutelhanger en ook een kopje met ‘I love Sydney’ op. Zeer leuke souvenirs!

Voor Louis heb ik een drankspelletje en een fles vodka gekocht. Omdat hij heel veel met zijn vrienden rondhangt. Van hem kreeg ik een pot Nutella omdat ze weten dat ik er gek op ben.

Aan Antia gaf ik 2 kettingen, een armbandje, 3 gsm hoesjes en handzeepjes die we in mijn warenhuis verkochte.
Aan Ruben Junior gaf ik een boek over honden (want zijn droom is om later ooit een aziel open te doen) en een valse steen waar je sleutels in kunt verstoppen. Hij verliest altijd zijn sleutels, dus nu kan hij ze tenminste houden op een plaats dicht bij de voordeur!
Zij gaven me beiden een selfiestick.

Aan de rest van de familie gaf ik lekkere Belgische chocolade dat ze tijdelijk in de winkel verkochten. Zo kon ik bewijzen hoe goed onze chocolade wel is!
En ik heb ook leuke dingen van hen gekregen. Zoals zeepjes, kousen en omdat ze me een thuis gevoel wouden geven kochten ze me ook Belgische chocolade, haha!

We aten met z’n allen lekkere kalkoen en passievruchtentaart! Ik vond het wel jammer dat het maak een korte Kerst was. Iedereen kwam pas toe tegen 20:30 en iedereen vertrok al om 23:30. Maar ja, elke cultuur viert Kerst op een andere manier zeker. Toch had ik me liever een dagje naar België geteleporteerd om Kerst met mijn eigen familie te vieren. Maar na volgend jaar heb ik nog mijn hele leven om het met hen te vieren!

Na Kerst had ik een paar dagen tijd om uit te rusten na al het harde werk in het warenhuis. Klaar om me voor te bereiden op de East Coast! Ik heb natuurlijk ook nog leuke dingen gedaan met de familie dat had ik laatste weken niet kunnen doen omdat ik het steeds zo druk had. We zijn gaan bowlen, deden aan laser shooting en zijn een paar keer op restaurant geweest.

Er is nog een belangrijke dag na Kerst hier in Australië. Het heer ‘Boxing day’ en dat betekent dat er hele grote solden zijn in de stad (vergelijkbaar met Black Friday in Amerika)! Makkelijk tot 50%! Ik wou dat zeker eens meemaken dus nam ik op zaterdag 26 december de trein naar de stad. Ik was er zeer vroeg omdat ik natuurlijk de beste spullen wou hebben. Er waren nog niet veel mensen toen ik toekwam in de shoppingcenters. Pas tegen 10:30 begon het zeer druk te worden en vond ik het zelf niet meer zo leuk. Eenmaal ik alles gevonden had wat ik nodig had nam ik de trein terug naar huis. Ik vertrok al om 12:00 omdat de menigte me teveel werd. Ik heb wel niet zoveel gekocht maar ik was nog eens blij om nog eens te kunnen shopping te doen! Het is nu eenmaal al even geleden, ik blijf nog steeds een vrouw ;-).

Morgen (29 december) vlieg ik eindelijk naar Cairns. Ik hoop dat ik een ongelofelijke tijd zal beleven en het beste nieuwjaar zal hebben die ik ooit al heb gehad! Jullie mogen in ieder geval meer reisverhalen verwachten!

Ik wens jullie een gelukkig nieuwjaar toe en waarschijnlijk tot volgend jaar!