Weekje met mama in Bali!

2 april 2016 - Bali, Indonesië

Donderdag 24 maart kwam mijn moeder toe in Bali! Ik was zeer blij om haar te zien na 7 maanden en een half!

Doordat ik die nacht amper geslapen had en mijn mama wat last had van een jetlag hebben we het donderdag wat rustig aangedaan. We gingen eerst naar the Monkey Forest, maakten een wandeling door Ubud, gingen wat shoppen en hebben lekker gegeten.

Ik liet ze daarna ook zien waar ik de laatste 6 weken mijn tijd had doorgebracht.

Vrijdag hadden we een hele dag bezoeken gepland. We gingen eerst naar een rijstveld waar we ook lunch gegeten hebben. Was echt wel leuk! Een aanrader!

Daarna gingen we naar een koffieplantage waar we koffie en thee proefden. Dit was al mijn 3de koffieplantage maar het leuke is, is de gidsen steeds iets vertellen wat ik nog niet wist. Dus ik vond het niet erg om het 3 keer te doen. En je krijgt gratis proevers, perfect toch?

Daarna gingen we naar the Elephant Cave. Dat was wel oké, mooie kervingen in de muur. Er waren gelukkig geen echte olifanten in deze tempel. Daarna gingen we naar de Holy water tempel waar ik ook tijdens de introductie week geweest was. Er waren deze keer alleen veel meer toeristen. We hebben het hele waterritueel maar niet gedaan omdat er een lange file stond. Ik was mijn moeder even kwijt omdat er zoveel lokale mensen (van andere Indonesische eilanden) met haar op de foto wouden. Zij zullen waarschijnlijk niet veel toeristen zien. In het begin is het wel grappig dat ze met je op de foto willen maar op het einde begint het wel wat irritant te worden. Nu weet ik hoe beroemde mensen zich moeten voelen, hahaha.

Daarna bezochte we een waterval die wel oké was, maar weer veel toeristen. Als laatste bezochten we de Gunung Kawi tempel. Deze was echt de mooiste tempel die ik tot nu toe al in Bali gezien heb. Ook omdat we er dicht bij sluiting aankwamen, waren er niet veel toeristen. Wat het nog mooier maakte. Zeker een aanrader!!!

Daarna zat de dag er al op en zijn we eens goed gaan eten! Het was leuk dat ik niet voor mijn eigen eten in een restaurant moest betalen na al die maanden!

Zaterdagmorgen checkte ik uit bij Green Lion en nam snel afscheid van iedereen. Daarna reden mijn moeder en ik naar het Noorden van Bali, Tejakula.

In het Noorden is er niet zoveel te doen, vooral rusten en zwemmen, het is er veel minder toeristisch. Ik was daardoor eerst teleurgesteld, maar na de adventure week was ik vrij moe dus kon ik wel wat rust gebruiken.

De rest van zaterdag en zondag hebben we de hele dag niets gedaan. Ons gastenverblijf lag pal aan het strand dus dat was wel leuk. We moesten maar 10 meter stappen en we konden gaan zwemmen. De lokale bevolking probeert er het koraal zo goed mogelijk in stand te houden dus het was wel mooi om er te zwemmen.

We hebben er een Amerikaanse vrouw leren kennen die naar Thailand was verhuisd,  Michel. Ze was echt een vriendelijke en leuke vrouw! Mijn moeder en ik hebben goede babbels met haar gehad.

Maandag hebben we dan toch een dagtrip geboekt en gingen we richting Lovina. Daar zwommen we in een Hot Water spring in Banjar en aten lunch. Daarna gingen we naar de Brahma Vihara, de enige boeddhistische tempel op Bali die een beetje verder lag.

Onze chauffeur was Gede, de baas van onze homestay. Hij wist dat we eens graag shopten. Hij had ons daarna even in een Balinees grootwarenhuis afgezet waar ze ook heel veel toeristische spullen verkochten. Dat was heel goedkoop en er stond een prijs op, dus we moesten eindelijk niet onderhandelen. Ik was blij!

Dinsdag gingen we naar de Yeh Mempeh waterval in de buurt. 2 mannen die deel uitmaakten van de staff van onze homestay waren onze gidsen. En dat was ook wel een leuke waterval. We konden er onder gaan staan en er was maar 1 toerist. Perfect.

Normaal gezien hadden mijn mama en ik in deze homestay geboekt tot zaterdagochtend maar ik had nog zin om een paar dingen bezoeken dus hebben we onze plannen gewijzigd en hebben we nog een nachtje in Ubud en Uluwate geboekt.

Woensdag was dan onze laatste dag in het Noorden en zoals gewoonlijk deden we het rustig aan. Er waren nog 2 leuke Amerikaanse toeristen bijgekomen, Erin en Andy. Met hen hebben we ook heel leuke babbels gehad. Ook al was er niets te doen, het was leuk om met deze mensen samen lekker niets te doen en te babbelen/lachen.

Donderdagochtend namen we dan van iedereen afscheid en reden we naar Ubud. Daar hebben we onze laatste inkoopjes nog gedaan en dan nog eens goed gaan eten!

Volgende dag vetrokken we naar Uluwatu. Daar hebben we dan in de namiddag de Luhur Uluwatu tempel bezocht om daar de zonsondergang te zien. Daar waren dan ook weer veel apen maar opdringerig deze keer. Deze namen nog meer af dan enkel je flesjes en koekjes. Ze namen ook je brill en GSM af. Wel grappig als het iemand anders overkomt, maar ik heb mijn zonnebril toch meteen weggestoken. Al bij de ingang zagen we een aapje die met een bril was gaan lopen. Het was echt grappig want hij had een schijnheilige lach op zijn gezicht.

We waren daarna in ieder geval voorzichtig.

Zo, mijn trip in Bali zit er al op. Ik vloog op 2 april richting Thailand.

Ik heb echt veel plezier gehad hier in Bali! Het heeft een mooie en interessante cultuur maar ik kom waarschijnlijk niet meer terug. Ik heb er alles gezien wat ik wou zien en er is nog zoveel te bezoeken op deze wereld!

Nu ben ik voor mijn eerste week in Thailand en ben al benieuw hoe dit avontuur zal verlopen! Bedankt voor het lezen van mijn blog!