Ultimate Oz week!

18 oktober 2015 - Anna Bay, Australië

Yes, eindelijk in Sydney! Ik had gemengde gevoelens toen ik aankwam in de luchthaven van Sydney, ik had immers nog zoveel vragen waar ik geen antwoord had.
Mijn aankomst in Australië liep niet zoals ik had gepland : mijn bagage was niet toegekome, hij was nog in Honolulu.
Het was de eerst keer dat ik eigenlijk gerust was tijdens het wachten in de bagageruimte, normaal gezien ben ik altijd gestrest omdat ik bang ben dat mijn bagage niet zou doorkomen. En wanneer ik mij voor het geen zorgen maak gebeurde het echt. Dat vond ik best wel irritant. Gelukkig had ik nog een extra t-shirt en ondergoed mee. En ik had toch een beetje geluk want ik kreeg een zakje op het vliegthuis met een tandenborstel, tandpasta en andere spullen. Daardoor voelde ik me toch al iets properder.

Toen ik aankwam in het "Wake Up" hostel, ontmoette ik als het eerst een Nederlands meisje, Marloes. Ze stelde me voor aan haar vrienden en we gingen samen iets gaan drinken in de Side bar. Dat vond ik een leuke start, iemand om me even rond te leiden en ik gewoon weer eens Nederlands praten na een maand Engels.

Op maandag ontmoette ik de Ultimate Oz crew en alle andere deelnemers. Wij gingen van maandag tot zondag, elke dag, allerlei activiteiten doen. Om deze maandag te beginnen kregen we veel uitleg over Ultimate Oz en waar ze ons allemaal mee kondenh helpen en kregen we een city tour. Jammer genoeg was het weer niet goed, het was aan het regenen. Maar er is altijd een positieve kant natuurlijk, er waren daardoor niet zoveel mensen aan het "Opera House". Dus dat was wel zeldzaam. Iedereen was aan het schuilen voor de regen.
Daarna trokken we terug naar ons Hostel om ons even op te warmen. We spraken af om met de groep terug naar terug naar de Side Bar te gaan. (Het is een populaire bar dat zich onder het Wake Up! hostel bevindt). Daar kregen we gratis pizza, frietjes en een drankje! Het was een leuke manier om veel mensen te leren kennen.

Op dinsdagochtend gingen we naar de bank zodat we onze bankkaart konden regelen, dat duurde een 2-tal uurtjes. Tegen de middag gingen we naar de kust voor een wandeling doen van 3 uur, maar het was te koud en het was aan het regenen dus ging ik na 45 minuten terug naar het Hostel. Ik had nog steeds geen warme kleren (ik liep nog steeds in short rond - in mijn vliegtuig outfit).
Toen ik in het hostel aankwam heb ik me opnieuw even opgewarmd en ben ik met een paar nieuwe vrienden naar de cinema geweest. Eerst wouden we naar de cinema gaan waar het grootste scherm ter wereld zich bevindt maar ik had op de verkeerde site de filmuren opgezocht... Dus zijn we maar in een "gewone" cinema naar Maze Runner 2 gaan kijken! Ik wou deze heel graag zien want het was een van de eerste keren dat ik een film zie waarvan ik het einde niet kon raden. Ik kan al niet wachten om de laatste te zien!
s'Avonds heb ik eindelijk mijn bagage teruggekregen! Gelukkig maar want ik moest de volgende ochtend al uitchecken en mijn bagage op het Ultimate Oz kantoor laten om op Basecamp te vertrekken ! Mijn rugzak was wel goed beschadigd. Hij was heel vuil en zat vol met gaten. Hij is ook doorzocht geweest, ik merkte het omdat ik een plastieken standbeeldje mee had, als aandenken van Hawaï en had deze helemaal gewikkeld in kleren. Het beeldje lag helemaal boven in mijn zak en was ook beschadigd... Ik was niet zo blij, maar ik had tenminste mijn spullen terug!

Op woensdag kregen we informatie over de andere Ulitmate Oz projecten, hoe we onze "tax" terug kunnen krijgen, over een surfkamp, enz....
Om 13 uur sprongen we op de bus en reden we 3 uur naar het Zuiden. We logeerden in een andere hostel en dat ik veel leuker vond dan de hostel in Sydney. We verbleven meer in de natuur, weg van alle steden. Ik sliep in een grote 2 persoonsbed met Martsje. In dit hostel waren er ook een paar dieren. Mijn favoriet was Josie de tamme kangoeroe! Ik liep meteen naar haar toe toen ik haar zag en nam meteen een paar selfies met haar! Ik heb een hele goede selfie met haar kunnen nemen en heb deze op de Ulimate Oz pagina gezet. Ze hadden een wedstrijd uitgeschreven waarbij de leukste foto 100$ korting kreeg op een trip naar de Fraser islands. En raad eens wie gewonnen heeft?! Ikke!!! Jeej!! (Deze foto zet ik natuurlijk op mijn blog!!)

De eerste avond met de hele groep was al heel leuk! We hadden heel veel pizza's besteld en ze waren heel lekker! Daarna moest iedereen zich voorstellen en gingen we met z'n allen naar het strand. Dat was maar een 8 tal minuten stappen. Het was allemaal heel gezellig maar we gingen wel niet te laat gaan slapen want ik wou er om 5 uur 30 al uit om de zonsopgang te zien.
Toen de wekker de volgende ochtend afging, kleedde ik me meteen aan en liep met een paar anderen naar het strand.
Jammer genoeg waren er veel wolken waardoor we er niet veel te zien was. Ik ging het in ieder geval de volgende ochtend niet nog eens proberen, haha!

Toen we terug naar het hostel terugliepen zag ik ineens de Josie de kangoeroe op het straat lopen. Iemand die later op het strand toegekomen was had de poort niet goed toegedaan! We liepen naar haar toe om haar terug naar binnen te lokken maar ze was te snel en te sterk. De verantwoordelijken van de hostel waren zeer boos, maar zij hebben haar terug kunnen vangen. Dat was al een heel avontuur van s'morgens vroeg !

Nadat alle stress voorbij was gingen we ontbijten en maakte we ons klaar om te gaan zandboarden! We reden met een busje een soort woestijn in. Ik vond dat zeer cool want was nog nooit omgeven door zoveel zand.
Daarna namen we een board en geleden we van een hoge zandberg naar beneden! Ik had nog steeds last van mijn staartbeen door mijn wilde duik in Hawaï, dus ben ik niet zo vaak naar beneden kunnen glijden. Maar de pijn weerhield er mij niet van om plezier te hebben!

Daarna zijn we naar een strand gegaan en zochten we naar een soort mosselen. Als we er een paar gevonden hadden legde we ze allemaal naast elkaar op de grond. Na een 10 tal seconden zag je de mosselen een beetje open gaan en ze zich een weg in het zand graven. Je zag het lichaampje uit de mossel komen, echt grappig!

Daarna gingen we naar een berg en zijn we naar de top gewandeld. We hadden echt een mooi uitzicht! Het is juist walvisseizoen in Australië, dus hoopte ik er eentje te zien, maar daar hadden we geen geluk mee. Ach, ik heb nog tijd, ik heb nog 4 maanden om een walvis te zien, haha!

Hierna zijn we terug naar de hostel gegaan en kregen 3 andere meisjes en ik een surfles! Wij waren de enige met surfles omdat 'WEP' dat voor ons georganiseerd had. Mijn doel was om eindelijk eens recht op mijn surfboard te staan! En dat is me 3 keer gelukt!!! Het was echt moeilijk omdat ik altijd iets verkeerd deed met mijn voeten als ik wou rechtstaan. Maar ik was zeer trots op mijzelf!
Het is hier ook makkelijker om te surfen dan in Hawaï omdat de golven hier makkelijker "te pakken" zijn.

Na deze drukke dag was ik nog steeds niet moe! We hebben een BBQ gehouden en daarna tot 10 uur drankspelletjes gespeeld. Ik kon niet meer verder spelen daarna omdat mijn alcohol al op was... Maar ik heb leuke en nieuwe spelletjes geleerd, haha!

De volgende dag was het al onze laatste dag op Basecamp... We pakte onze spullen en gooide deze allemaal in een busje. We gingen niet meteen naar Sydney hoor, we gingen eerst een dolfijnen cruise doen. We zaten zo een 2 uur op de boot en hebben 3 dolfijnen gezien. Iedereen was zo enthousiast want voor de meeste was het de eerste keer dat ze een dolfijn zagen. Ik was niet meer onder de indruk. Ik has juist een weer daarvoor met 20 wilde dolfijnen gezwommen, haha! Niets kan daar meer tegen op.
Ja ja, ik mis het toch wel een beetje hoor, Hawaï.

Na de cruise zijn we naar het beste fish and chips restaurant van Sydney geweest en we hebben er dan natuurlijk fish en chips gegeten! En ja, ze hadden gelijk, het was een van de beste die ik tot nu toe al gegeten heb.
Met een volle maag stapten we de bus weer op, terug naar Sydney.
We hadden dus nog een paar uur om te bekomen en voordat we met de hele groep naar Side bar gingen ! Ik ben toch niet te laat in mijn bed gekropen omdat ik moe was door het drukke Base camp EN omdat we de volgende dag NOG eens uitgingen.

Zaterdag hadden we de hele dag voor onszelf. Ik heb een paar dingen geregeld zoals mijn papieren voor mijn ziekteverzekering, uitgepluist wat ik allemaal de volgende weken wou doen,... Het was soms stressen en er zijn soms een paar tranen gevloeid. Ik ben het nog niet gewoon om aan een avontuur te beginnen waarvan ik nog niet weet wat ik ga doen. Maar dat maakt het wel een avontuur!
Ik hoop dat ik hier een paar weken later op terugkijk en ik mezelf uitlach omdat ik zo gestrest was!
Ik heb die dag ook een nieuwe valies gekocht. Geen rugzak meer omdat ik het niet aankon om bijna 16 kilo op mijn rug te dragen. Ik zag het als een teken dat mijn rugzak stuk ging, nu kon ik iets op wieltjes kopen, haha!
Ik heb een hele leuke dag met Susan en Martje beleefd! Zij komen uit Nederland en het was nog eens fijn om in het Nederlands te kunnen babbelen. Zij konden mij de dingen uitleggen die ik niet goed snapte in het Engels.

Daarna maakten we ons klaar voor een lange avond! Om 7 uur 30 p.m al hadden we afgesproken met de hele groep en gingen we naar 3 verschillende bars. Daar kregen we allemaal een gratis drankje. Tegen 11 uur trokken we naar de populairste club in Sydney, de 'Home Bar'. Het is een club met verschillende zalen met elke een andere muziekstijl. Het was lang geleden dat ik eindelijk mijn genre van muziek nog eens had gehoord! Ik was zo blij en danste de hele avond door!
Wat ik hier wel vreemd vind is dat alle clubs/bars al sluiten om 3 uur s'nachts. Om 2 uur waren er nog amper mensen in de club. We zijn dan ook maar naar ons hostel gegaan, we waren immers al op stap vanaf 7 uur 30. In België beginnen de feestjes pas om 12 uur  's nachts!

Op zondagochten was niet echt onstpannend. Ik moest om 7 uur 30 opstaan want we gingen weg met een catamaran. Ik vond het niet erg, ik geniet ervan om op een boot te zitten! We vaarden dicht bij het Opera House en dat was cool. Toen werd de boot aangelegd en konden we gaan zwemmen. Er gingen niet veel mensen  zwemmen omdat het zo koud was. Ik ben het niet meer gewoon dat het kouder is dan 20 graden, haha!
We hadden ook weer geluk want we zagen weer dolfijnen. Het is zeer zeldzaam om dolfijnen te zien dicht bij de haven van Sydney.
Daarna aten we lekkere Hotdogs, zetten we wat muziek op, liet ik mijn zangtalenten nog eens horen,... Het was dé perfecte afsluiter van de week.

In de avond had ik dan weer iets lekkers gegeten, pizza!! Want er is een fastfood keten genaamd 'Domino's' die pizza verkoopt voor 5$! Dat is 3,3€! En ze zijn super lekker! Wat moet een mens nog meer hebben! Dat aten we in de groep in het hostel. Het was al onze laatste avond samen. Ik heb deze week zoveel nieuwe, leuke mensen leren kennen. Ik wou dat we met z'n allen de eastcoast konden doen! Maar ja, iedereen gaat nu zijn eigen weg. Ik ga wel zeer blij zijn als ik één van hen tegenkom tijdens mijn reizen!

Ik heb een super week gehad en ik hoop dat er nog veel bij zullen komen! Bedankt voor het lezen van mijn blog, en hopelijk tot een andere keer!