Trunk to the south

1 mei 2016 - Ko Samui, Thailand

Dit was al de start van mijn voorlaatste week ! Ik ging een weekje naar het zuiden van Thailand. Onze eerste stop was weer Hua Hin. We kwamen er zondagavond aan en ik wou opnieuw naar dezelfde “night market” gaan als tijdens mijn “beach week”, ook al had ik deze al 2 keer bezocht, het is de leukste die ik hier tot nu toe al heb gezien!

Ik had iedereen van de groep kunnen overtuigen om mee te komen en we hebben een leuke avond beleefd. (Nog wat souvenirs gekocht! ;))

De volgende ochtend vertrokken we tegen 10 uur richting Amphoe Bang Saphan met de trein. We kwamen tegen 16 uur eindelijk toe in ons hotel, op 10 stappen verwijderd van het strand! Echt geweldig. Door de stinkende treinrit sprong ik meteen in mijn bikini en rende het water in!

Veel deden we die avond niet meer. We hebben wat spelletjes gespeeld met de hele groep. We konden het allemaal goed met elkaar vinden en we wisten dus dat het een goede week ging worden!

Volgende ochtend maakten we ons klaar om te gaan snorkelen. We gingen rond de 2 eilanden zwemmen die we vanuit ons hotel konden zien. Toen we aan het snorkelen waren bij het eerste eilandje was ik echt onder de indruk. Het koraal was zo mooi. Weer mooier dan de Barrier Reef. Maar natuurlijk waren de vissen niet even leuk en cool. Het was het beste dat ik tot nu toe al had gezien! Heel veel nemo’s, zeewormen en zee-egels. Het spijtige was dat ik geen vinnen had en ik dus niet goed kon duiken om mooie foto’s/video’s te nemen ;-).

Tegen 15 uur waren we terug en hadden we vrije tijd. Er waren veel katten bij het hotel dus heb me met hen nog een paar uur geamuseerd. We hadden voor de rest weer een hele gezellige avond maar zijn deze keer wat vroeger in ons bed gekropen want we wilden woensdagochtend de zonsopgang zien. We zijn dus om 5 uur 20 opgestaan, naar het strand gelopen en zagen er een hele mooi zonsopgang.

Daarna moesten we onze bagage alweer maken want we vertrokken richting het grootste eiland in Thailand, Ko Samui. We zaten een 4-tal uur in een mini-van en daarna nog een 2-tal uur op de boot en toen waren we er eindelijk. Het was ondertussen al16 uur. We hebben lekker gegeten en zijn de uitgaansbuurt ingetrokken. We hebben natuurlijk een geweldige avond gehad.

Donderdagochtend konden we gelukkig wel langer slapen. We vertrokken tegen 10 uur 30 met een open truck en gingen het eiland rond. We bezochten een rots : de Grandfather and grandmothers rock. Het enige “speciale” er aan was, was dat er een rots op een penis leek. Ik vond het niet zo speciaal maar wel grappig.

Daarna bezochten we een waterval maar er was amper water. En daarna nog een tempel of twee. In een van de tempels was er een mummie van een monnik in meditatie positie die een zonnebril op had. Was wel grappig ☺.

Daarna aten we lunch en hadden we vrij. Ik besloot met Charlie een goede Thaise massage te boeken. Wie zegt er nu nee voor 5 euro voor een massage voor een uur?! Ik niet!!!

Die avond hebben we gewoon wat rondgehangen, wat souvenirs gekocht en een stuk van een film gezien. We wilden niet op stap gaan omdat we de volgende morgen vroeg op moesten staan. Rond 7 uur kwamen ze ons ophalen. voor een boottrip maken naar een lagoon en andere kleine eilandjes.

De rit er naar toe en terug was wel echt mooi. Het kwam echt overeen met het beeld dat ik had van de Thaise stranden, die mooie, kleine en groene eilandjes die uit de zee staken… Toen we aankwamen moesten we vele (vermoeiende) trappen beklimmen en toen zagen we de lagoon. We konden er niet in zwemmen omdat er teveel gevaarlijke dieren inzaten.

Hierna zwommen we wat aan het strand, aten we een heerlijke lunch en gingen we naar een ander eiland. Daar kon je een moeilijk hike doen met een uitzicht op de andere eilanden. Ik heb deze helaas niet meegedaan omdat ik niet wist dat we konden gaan hiken. Ik had mijn goede schoenen dan ook niet meegenomen. Ik had alleen 2 paar flip flops mee. Dus ging ik met een paar andere meisjes zwemmen, snorkelen en bruinen aan het strand. Ook wel mega leuk!

Dan was het al weer tijd om terug naar Ko Samui te varen wat zo een anderhalf uur duurde.

Die avond was het moment gekomen ! Ik zou eindelijk de tattoo zetten die ik al zo lang wou. En aangezien ik niet meer zou gaan zwemmen of zonnen de komende weken was dit het perfecte moment. Ik heb een tattoo van een wereldkaart op mijn hiel laten zetten. Voor ik besloot bij wie ik deze zou zetten had ik wel wat op het internet gekeken welke artiest iedereen aanraadde.

Ik was niet alleen. Een ander meisje van de groep, Lisa wou een tattoo van een ananas omdat ze er zo gek op is.

Waarom ik voor deze tattoo koos is simpel. Ik trek dit jaar de wereld rond en het is het beste jaar dat ik tot nu toe al heb gehad. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest en vind dat de wereld zo mooi is. Ik wil alles bezoeken! Voor ik vertrok leek de wereld ook zo groot, maar nu voelt dat niet meer zo aan. Je kan 1 dag vliegen en je bent al aan de andere kant van de wereld. Wat is nu 1 dag! Onze wereld is prachtig en ik ben zo blij dat ik deze tattoo heb.

Ik wou hem persé in Thailand zetten omdat tattoos zetten hier zo goedkoop is. Ik heb maar een 25 euro betaald. Dat is geen geld. Hier ga ik nooit spijt van krijgen. Dit is mijn mooiste souvenir van dit jaar.

Daarna gingen we uit, even vieren dat we onze tattoos hadden. Maar we waren allen al zo snel moe en zijn wat vroeger dan de vorige keer in ons bed gekropen. Zaterdag was al onze laatste dag. We ontbeten tegen 11 uur en om 12 uur moesten we uitgecheckt zijn. We hebben met de hele groep nog een massage genomen en dan was het al tijd om terug richting Singburi te rijden. De trip duurde bijna 20 uur! Verschrikkelijk maar het was het allemaal waard!

Het was jammer om van de meeste mensen weer afscheid te moeten nemen, maar zo gaat het nou eenmaal. Het was een geweldige groep en zonder hen zou het nooit zo leuk geweest zijn!

Tot volgende week voor mijn laatste blog in Thailand!