Al terug in Sydney!? Bye Bye Australië!

11 februari 2016 - Cecil Hills, Australië

Mijn reis in Australië zit er al weer op…

Australië was het land waar ik het langst zou blijven en de tijd is voorbij gevlogen.

Ik ben nu ook al 6 maand en een half weg van huis en heb nog maar 4 maand te gaan.

Voor ik het weet zal het al tijd zijn om terug naar huis te gaan… Maar daar wil ik nu nog niet teveel aan denken! Ik heb nog steeds 3 geweldige landen te gaan en ik kijk er naar uit!

Ik heb veel bijgeleerd uit deze trip. Ik zal waarschijnlijk niet meer dezelfde persoon zijn dan toen ik hier aankwam. Van elk land leerde ik wel iets en ik vind het leuk om te blijven groeien.

Ik ben zelfstandiger/volwassener geworden.

Ik heb 2 jobs gehad, één bij een restaurant en in een warenhuis. Met het geld dat ik hier verdiend heb, heb ik gebruikt om door Australië te kunnen reizen.

Ik ben zeer trots op mezelf dat het mij gelukt is! Ik had in het begin vaak wel wat dipjes maar toch had ik altijd de kracht gevonden om positief te blijven en ervoor te gaan.

Vanaf het moment dat ik naar Cairns ging om de East Coast af te gaan heb ik me zo goed geamuseerd! Ik heb er echt de tijd van mijn leven gehad.

Ik heb steeds leuke mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Ik zal niemand ooit vergeten. Ik ben hen ook dankbaar want zonder hen zou ik het nooit zo leuk hebben gehad.

Dit is echt iets wat ik mijn hele leven zou kunnen doen, van plaats tot plaats gaan, nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe herinneringen maken.

Soms is het wel jammer als je afscheid neemt. Je weet niet zeker of je deze persoon ooit nog terug zult zien. Maar ik weet zeker als ik hun land zal bezoeken ik uitstekende gidsen zal hebben. En dan zullen we onze verhalen over Australië nog eens kunnen oprakelen.

Ik zal voor hen ook klaarstaan als zij naar België komen. Ik kijk er al naar uit om thuis mijn nieuwe vrienden rond te leiden in eigen land. Ik weet al naar welke plaatsen ik zou gaan !

Mijn laatste 2 weken in Australië heb ik vooral doorgebracht met Ruben. Hij vindt het jammer dat ik zo snel moet vertrekken. Hij vond het altijd leuk om met mij een babbel te  doen en samen op stap te gaan. Ik maak nu ook deel uit zijn familie.

Ik heb ook mijn VISA’s voor Bali en Thailand in orde moeten brengen. Lastig dat het altijd zo lang moet duren om dat in orde te brengen. Maar ben blij dat het gelukt is!

Vrijdag is het de verjaardag van Ruben Jr. en op zaterdag vieren we dat met een BBQ. Zaterdag is ook mijn laatste dag hier in Australië. Zondag, 14 februari vlieg ik naar Bali.

Ik ben wel blij om te vertrekken want ik heb zin in iets nieuws. Een nieuw land, nieuwe mensen, een andere cultuur en dan gaan we terug over naar vrijwilligerswerk.

Ik heb wel al plannen om terug naar Australië te gaan maar dan wel met een toerist VISA. Op mijn lijst staat nog de West Coast, The Outbank, Melbourne en dan nog een paar keer gaan duiken! Ik kijk er al naar uit!

Ik hoop mijn duikcertificaat in Thailand te kunnen halen. Zal weer even sparen worden maar duiken is een sport die ik helemaal top vind!

Zo…. Mijn volgende reisverslag zal vanuit Bali zijn! Ik kijk er alvast naar uit! Tot snel!

Ps: Ik heb een video gemaakt over mijn hele reis hier in Oz, je kan deze vinden bij mijn video map. Neem zeker eens een kijkje!