Surfers Paradise, Gold Coast

27 januari 2016 - Surfers Paradise, Australië

Het Miami van Australië is natuurlijk de “Gold Coast, Surfers Paradise”. Ik kwam aan op vrijdag 22 januari en verbleef in het Islander backpacker resort. Het is een hotel waarvan een deel een hostel is.

Mijn kamer was in ieder geval zeer mooi, ik had een tweepersoonsbed en er was zelfs een balkon. Het was ook de eerste hostel waar je in de kamers alcohol mocht drinken, dat verraste mij J.

Ik zat de eerste 10 minuten alleen in mijn kamer en toen kwam er een groep Duitsers binnen. 2 meisjes, Anna en Snea, en 2 jongens, David en Thomas. Zij reizen met de auto de hele East Coast af.

Ik vond ze eerst wat luidruchtig maar ze waren meteen zeer vriendelijk tegen me, ze letten er op om Engels te spreken wanneer ik erbij was omdat ze niet wilden dat ik me ongemakkelijk voelde. De meeste Duitsers die ik tot nu ontmoet heb doen niet vaak de moeite om Engels te spreken als ze met een groep zijn.

Ze hebben me diezelfde avond zelfs getrakteerd op een hamburger dezelfde. Dat vond ik zeer lief.

Ik had een tickets om naar verschillende parken te gaan. Niemand van de Duitsers wilde gaan maar de onze buren in de hostel waren wel geïnteresseerd.

Ik ging de volgende dag met een jongen (Kevin) van Nieuw-Caledonië naar Movie World. Het park was niet zo groot, we hadden alles al snel gezien. Er waren wel een paar bangelijke attracties. We hebben de leukste attracties 2 of zelf 3 maal gedaan.

Rond 4u30 gingen we naar het hostel. Ik had liever het pretpark van Dreamworld bezocht, maar deze zat niet in mijn pakket. Het is het grootste pretpark van Queensland. Een meisje wist me te vertellen dat ze beide parken bezocht had en dat ze Movie World beter vond.

De volgende dag ging ik weer met Kevin naar een park maar deze keer ging Cody, een Amerikaanse jongen ook met ons mee. We gingen naar Wet’n Wild. En ik vond dit echt wel super! Ik ben nog nooit naar een waterpretpark geweest. Er waren geweldige glijbanen! Er was er eentje waar je rechtop in een buis zat en na 3 seconden gaat er een luik onder je open en val je recht naar beneden! Dit bezorgde zelfs kriebels in mijn buik en dat gebeurt niet zo gemakkelijk! En zo waren er nog vele andere geweldige glijbanen. Ik heb me super goed geamuseerd.

Met mijn ticket kon ik ook nog naar Sea World gaan maar dat heb ik niet meer gedaan. Ik ben al naar het aquarium van Sydney geweest. Ik zie de vissen liever in de zee J .

Maandag 25 januari heb ik een rustig dagje gehad. Eens lekker uitgeslapen, wasje gedaan, wandeling gemaakt door het stad en daarna de view van de Skytower gaan bewonderen. De Skytower vond ik wel te duur, maar heb er wel van genoten.

Daarna heb ik nog lekker aan het zwembad en in het bubbelbad gezeten en dan was het tijd om uit te gaan!

Er was ondertussen een nog iemand nieuw in onze kamer gekomen. Jeremy uit België, Wallonië. Hij had nog een ticket over om in verschillende bars en clubs te gaan met een groep waar je steeds een gratis drankje krijgt. Ik besloot om met hem mee te gaan maar het was zo saai. We moest al op onze eerste stop zijn om 6 uur 30 wat veel te vroeg was! Bij de volgende bar dronken we ons gratis drankje en gingen we terug naar het hostel. De Duitsers van onze kamer wilden ook uitgaan maar gingen later. We hebben dan op hen gewacht en toen zijn we met ons alleen naar de club gegaan. Kevin en Cody besloten om ook met ons mee te gaan.

Ik heb echt een super leuke avond gehad. Eerst zijn we een uurtje naar een club geweest, daarna gingen we richting de Karaokebar. Nadat we allemaal veel gezongen hadden, hadden we honger en zijn we nog een snackje gaan eten. Toen was het al 3 uur s ’nachts en was het tijd om terug naar het hostel te gaan.

De volgende dag was het Australian Day, de nationale feestdag. Het weer was zeer slecht, het regende de hele dag. Ik had gehoopt dat er iets in de stad te doen zou zijn maar nee. Ik zag wel bij vrienden dat er in Brisbane, Sydney en Melbourne veel vuurwerk was en gratis concerten. Bij ons niet dus, het was maar saai in Surfers Paradise….

We hebben het zelf dan maar wat leuk gemaakt. We hebben een BBQ gedaan in de middag en daarna in het zwembad, bubbelbad en sauna gelegen. Toen we naar het bubbelbad gingen leek het net alsof het hele hostel in het bubbelbad kwam zitten. We waren met meer dan 30 man in een klein badje en er was zoveel bier en muziek. Vond ik wel grappig. Maar toen kwamen er een paar lastige Australische jongeren in het bubbelbad die er een zooitje van maakten. Vond ik niet cool. De manager van het hotel/hostel durfde zelf niet tegen ons te komen vertellen om het bubbelbad te verlaten en riep er de politie bij. Niet dat er mensen gearresteerd werden. Ze stonden er gewoon om ons te vragen om te vertrekken. Gelukkig waren de Australische varkens wel weg.

Omdat het onze laatste avond samen was EN omdat het Australian Day was gingen we naar een Teppanyaki restaurant. Ik vond het leuk om dit eens mee te maken.

Daarna gingen we nog voor yoghurtijs en een potje laser shooting en dat was een geweldige avond.

Mijn East Coast trip zit er bijna op… Volgende stop is Byron Bay en dan ben ik al terug in Sydney. Ik zal er nog eens goed van genieten voor het allemaal voorbij is!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot in Byron Bay!