Stress, stress en nog eens stress

25 oktober 2015 - Cecil Hills, Australië

Zoals ik al zei, stress stres stress !
Ik vind het niet zo makkelijk om uit te vogelen wat ik ga doen in Australië de komende 4 maanden. Gelukkig had ik de steun van vrienden !

Ik was op maandag de hele tijd in de weer met uitzoeken waar ik mijn visa's kan aanvragen voor Indonesië en Thailand. Ik ging naar het Ulimate Oz kantoor om hulp te vragen maar ze wisten zelf niet goed waar ik heen moest. Ze hebben me steeds de verkeerde weg uitgewezen. En zij organiseren zelf reizen naar Thailand en Bali...
Naar de ambassade's gebeld maar hun engels was zo verschrikkelijk, ik verstond er niets van. Gelukkig kon ik nog naar WEP een mailtje sturen, zij konden me meteen helpen. En ik had ook Martje aan mijn zijde die me een beetje kon ontstressen.
Ik heb dan ook mijn RSA geboekt. Dat is een les die je moet volgen over alcohol als je in restaurants of bars wilt gaan werken. Ik had graag wat ervaring opgedaan in de horeca. Ik vulde ook mijn papieren in voor mijn ziekteverzekering.

Hierna kon ik plots ook al geen geld meer afhalen. Het werd me allemaal een beetje teveel. Martsje stelde me toen voor om iets leuks te doen, om even stoom af te blazen. We boekte een daguitstapje samen. We betaalde $70 voor 5 attracties. Daarin zit de 'Eye tower', Madame Tussauds, 2 soorten Sea Life parken en een Wild Life park.
Het ticket is voor 1 maand geldig dus we besloten om een Sea Life park, Madame Tussauds en het Wild life park te doen. $70 is zeer goedkoop want als je alleen madame Tussauds wilt doen kost het je al $40.
Het was zeer leuk en we hebben veel leuke en grappige foto's gemaakt. Perfect om even je gedachten te verzetten.

Op dinsdag checkte ik me uit uit het Wake Up hostel en ging samen met Tina naar het kantoor om ons RSA te behalen. Dat was een lange eens saaie dag ! Het ging enkel over alcohol. Van 9 uur s'morgens tot 3 uur 30. Op het einde van de les moesten we een test doen. Je moet minstens 80% halen om je attest te krijgen. Het was gelukkig niet zo moeilijk want de leerkracht vertelde ons welke notities we moesten maken en wat er in de test ging komen.
De hele klas was geslaagd, dus iedereen blij! Soms vond ik het interessant want ik heb dingen geleerd over alcohol dat ik nog niet wist. Zoals dat onze hormonen veranderen als we alcohol drinken en wat onze gedragingen kunnen zijn.

Daarna wandelde ik meteen weer naar het Wake Up hostel om mijn bagage op te halen en rende ik naar het treinstation. Ik ging naar Dante, de oom van mijn beste vriendin Chenoa (die jammer genoeg in België gebleven is). Hij ontving mij super vriendelijk in zijn huis. Ik had me nog nooit zo welkom gevoeld!
Hij leeft er met zijn 2 zonen, Ruben en Louis. En ze hebben ook een hond, Matty.
Het is leuk om weer een eigen kamer te hebben, weer een beetje privacy.
Ze willen het huis verkopen dus moet er nog veel gekuist, geschilderd en hersteld worden. Ik zal hen daar natuurlijk mee helpen. Dante zit namelijk in een rolstoel dus is het soms moeilijk voor hem om klusjes te doen.

Op woensdag zijn we naar de supermarkt geweest en hij stelde me aan iedereen voor die hij kende. Hij vroeg ook aan iedereen of ze toevallig een job voor mij hadden. Maar ik was nog niet voorbereid. Ik had mijn CV niet mee of niets. Dus ik vond het soms wat gênant maar ik vond het wel super vriendelijk dat hij probeerde.

De volgende dag gingen we dus weer naar dezelfde supermarkt en toen was ik wel voorbereid. Ik heb vaak een goede indruk nagelaten maar ik weet niet zeker of ik daar ga kunnen werken.

Op vrijdag gingen we naar een ander en groter shoppingcenter. Daar waren meer restaurants en weer was ik gemotiveerd. Ik ging van restaurant naar restaurant en ik heb verschillende goede indrukken nagelaten. Ik heb het gevoel dat een van hen me binnenkort gaat bellen. Fingers crossed!
Op vrijdagavond kwam de beste vriendin van Ruben langs (Anita). We keken samen een film en aten pizza. Ik denk dat ik nog verslaafd ga worden of veranderen in een pizza!!! Hoeveel keer ik wel geen pizza gegeten heb deze laatste 2 weken! Ik ben ook heel blij want er is een Domino's 3 straten van hier! Pizza's aan $5! I'm loving it (oeps is dat niet van McDonald's?!) ! Haha!

Zaterdagochtend zijn Anita en ik naar de markt geweest. Het was niet zo speciaal, het is een gewone markt zoals een ander.
Dan zijn we naar een Zuid-Amerikaans festival geweest waar we samen lunch aten. Ik had gehoopt dat er Baka bang ging zijn. Ik mis het al, haha!
Daarna keerden we terug naar huis een maakten we ons klaar om naar een voetbalmatch te gaan kijken. Het team waarvoor wij supporterden heet 'West Sydney'. We speelden tegen een ander team dat ook uit Sydney komt. Ik stond helemaal vooraan met Anita en dat was een leuke ervaring. Ik wil ook eens zo dicht staan wanneer de rode duivels spelen!
Maar wat stom is als je helemaal vooraan staat, is dat het moeilijk is om de wedstrijd te volgen. Iedereen is altijd aan het roepen en je moet altijd meedoen met allerlei soorten gejuich. Ik heb amper iets van het spel gezien. Maar zo erg was het niet want zo goed speelden ze niet, we verloren met 1-0.

En vandaag (zondag) heb ik eindelijk gepland wat ik de volgende 4 maanden ga doen. Ik wil werken tot einde december en ik wil na Kerstmis een tour doen in de Red Center. Dan wil ik naar Cairns gaan om zo de East-coast af te gaan. Ik heb ook uitgevogeld wat ik wil doen en hoeveel het me ongeveer zal kosten. Ik zal hard moeten werken maar ik heb het ervoor over! Ik kijk er in ieder geval al naar uit!
De laatste week die ik in Australië ben wil ik sowieso in Sydney blijven om de laatste dingen te regelen. Maar dat is nog heel ver !

Nu ga ik Dante en Ruben een beetje helpen in huis!
Bedankt voor het lezen van mijn blog en hopelijk tot de volgende keer!

1. Ine:
    25 oktober 2015
    Red center moet je echt doen meid, zalige ervaring ! Wij hebben geboekt bij 'Wayoutback' maar je hebt natuurlijk heel veel organisaties dat daar die safari's doen.
  2. Cin:
    27 oktober 2015
    beslissingen beslissingen.....je komt er wel uit en je zal siwieso fun hebben !!!!
  3. Karin:
    28 oktober 2015
    Australie wordt super meid! Je plannen zien er alleszins heel goed uit
    Have a rockin' good time
    Megaknuffel!!!