Quad tour

5 september 2015 - Paramaribo, Suriname

Vandaag (5 september) nam ik weer deel aan een leuke daguitstap, namelijk een quad tour. Suriname is een van de leukste plekken waar je met een quad kunt rijden. Je hebt er jungle en een savanne. Leuker kan toch niet?

We hadden besloten om deze tour te boeken bij iemand die zich enkel met quad tours bezig houdt. Niet bij Orange tours of andere organisaties want ik wist niet zeker of het zoals Bergendal zou eindigen (dat we dus voor een halve dag worden bezig gehouden en voor de rest onze plan moeten trekken). Via via hoorde ik dat 'Larry tours' vrij goed was omdat ze enkel quad tours organiseren en je een hele dag weg bent. Het was wel duurder dan de andere organisaties voorstelde maar zo wist ik zeker dat het goed was. En ik had gelijk, het was super, ik kan nergens over klagen! En je middag-, avondeten, tussendoortjes en water waren mee inbegrepen, gelukkig.

We waren met een groep van 9 (wel jammer want als we met een groep van 10 waren was het goedkoper!) en je ging met 2 op 1 quad. Ik was wel blij dat ik af en toe kon afwisselen want na 1 uur rijden had ik nood aan een pauze.
Natuurlijk stopten we wel een paar keer om te drinken en een snack te eten. Maar het is ook leuk als je kunt genieten van de natuur rondom je. We zijn rond 12 uur vertrokken en om 17 uur was het alweer afgelopen.

Ik zat met Gatien op de quad (de jongen die met me meeging op jungle tour) en mijn huisgenoot (Jolein) en haar collega's waren ook allemaal mee.
Ik vond het een geweldige ervaring! Ik had nog nooit eerder met de quad gereden. In het begin deed ik het rustig aan maar na 10 minuten kreeg ik alles goed door. Ik wou laten zien dat vrouwen ook goed kunnen rijden! Het is geweldig om zo iets te doen hoor. Kleine adrenaline kick, even de wereld rondom je vergeten en gewoon genieten.

Wat ik leuk vond in de jungle was dat we soms in plassen vol modder reden die tot onze knieën kwamen. Het rijden tussen alle takken en bosjes was ook avontuurlijk.
Natuurlijk verliep alles niet zoals gepland, iedereen heeft wel eens vastgezeten in de modder. Ik ben zelf per ongeluk tegen een te grote hoop zand gereden waardoor mijn quad maatje eraf vloog. Gelukkig lag er overal zand en viel hij zacht !

Om te lunchen zijn we gestopt aan een kreek. Ik had mijn bikini niet mee dus ben ik niet in het water gegaan maar zo erg vond ik het niet want alle rivieren en kreken zijn zo bruin en lijken echt vuil. Er is in Suriname zelfs een kreek die de colakreek heet, zeer populair hier. Aan de kleur zie je hoe ze op de naam gekomen zijn.

Bedankt voor het lezen van mijn nieuwe post en hopelijk tot de volgende keer!

1. Kaat:
    7 september 2015
    De max! Superleuke foto's ook! x
  2. Ine:
    11 september 2015
    Ja meid je hebt daar echt de tijd van uw leven! Geniet nog met volle teugen van al uw avonturen en laat ons mee genieten door je verhalen en video's! En moest je toch op 11 oktober nog in sydney zijn dan mag je altijd eens afkomen ! Groetjes XXX