Noosa

18 januari 2016 - Noosa North Shore, Australië

Zaterdagmiddag (16 januari) kwam ik toe in Noosa. Ik verbleef er in het “Normads” hostel, wat ik vrij oké vond na in het slechtste hostel ooit in Rainbow Beach te hebben verbleven.

Ik sliep in een kamer van 16 personen ! Ik was wat bang dat er een paar mensen gingen misdragen aangezien de kans groter is dat er varkens in je kamer zitten als je met 16 bent. Maar nee, iedereen was zeer vriendelijk en ik kon met iedereen een goede babbel slaan.

Ik heb vooral veel met een Nederlands meisje uitgehangen, Addy. De eerste avond heb ik met haar en andere mensen uit mijn kamer doorgebracht (ik at een Fish en chips van 7$, goedkoper zal ik negens vinden !) We hebben gewoon wat in de bar gehangen en wat gebabbeld maar we zijn niet te laat in ons bed gekropen want we hadden allemaal weinig slaap gehad de laatste dagen.

De volgende ochtend maakte ik met Addy een mooie wandeling van 4 uur door het Nationaal park en langst de kust. De natuur was er echt wel prachtig. Er zijn normaal ook wilde koala’s in het park maar wij hebben ze helaas niet kunnen spotten.

Deze wandeling is de belangrijkste bezienswaardigheid van Noosa. We wilden ook graag naar de market gaan maar we hadden het uur niet in het oog tijdens onze wandeling en hebben deze gemist. Deze is elke zondag.

Het weer was ook niet zo geweldig, het was vrij bewolkt. Wat eigenlijk perfect was om een lange wandeling te maken want anders zweet je je kapot.

Het stadje Noosa is heel mooi en gezellig. Je hebt er leuke restaurantjes en winkeltjes. Gelukkig dat ik er niet te lang geweest ben ander was ik nog gaan shoppen en er moet geld gespaard worden !

Nadat we bijna alle leuke dingen in Noosa gezien hadden besloten Addy, Charlotte (een Engels meisje) en ik om eindelijk de nieuwe Star Wars movie te gaan bekijken. Het was buiten toch maar aan het miezeren dus hadden we een goed excuus.

De avond hebben we beëindigd met een lekkere pizza.

De volgende ochtend vertrok ik al richting Brisbane! Dit was dus een kort verhaal maar dat moet ook eens kunnen !

Ps: Ik heb foto’s ontvangen van mensen die met mij op de boot Kiana zaten. Zij hebben wat betere en veel mooiere foto’s van de trip. Ik zet deze er ook even op!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot in Brisbane!

1. Fabienne:
    18 januari 2016
    fish and chips, pizza,... sonja spelt wordt hysterisch....
  2. John:
    23 januari 2016
    Allemaal gezond voeding sonja :) ontbreekt ice tea en citroenzuur