Magnetic Island

6 januari 2016 - Magnetic Island, Australië

Magnetic Island zit er ook weeral op…

Op 3 januari kwam ik toe in het Xbase Hostel op Magnetic Island. Het was er mega mooi, een echt paradijs ! Ik sliep in een hutje voor 6 personen. Zeer mooi en gezellig en gelukkig was er airco!

Ik ontmoette er Ciara, een Engels meisje. Ze reist ook alleen maar richting Cairns. Ik ging met haar in de bar een iets drinken en we ontmoetten alle mensen die zij ondertussen al had leren kennen. Daar leerde ik nog een Canadees meisje kennen, Sherese en een Amerikaanse, Nichole.

We besloten om met z’n vieren de volgende dag een auto te huren en het eiland te gaan verkennen. Wat vrij populair is op Magnetic island is dat mensen er ofwel een auto, een motor ofwel een soort van mini, roze Barbie auto huren. Maar met deze voertuigen mag je niet op bepaalde wegen rijden die leiden de mooiste plekjes op het eiland.

Sherese reed het hele eiland rond terwijl ik haar de weg toonde. Ik had een beetje de hele dag georganiseerd en kwam steeds met voorstellen. Iedereen vond het oké. Ze vertelde me vaak dat ik de organisator was. Ik ben de jongste en moest iedereen leiden, dat vonden ze wel grappig.

Onze eerste stop was in Horsehoe bay. Er was een mooi uitzicht en er waren gezellige restaurantjes. We hadden dus al meteen besloten waar we deze avond gingen eten.
We hadden er immers ook lekker gebruncht.

Daarna namen we een moeilijke zandweg richting Balding Bay. Het was er al stukken mooier en er waren amper mensen. We wilden eigenlijk gaan snorkelen in Florence Bay. Er was ons verteld dat er ook wat koraal was. Om het water in te gaan moesten we zwempakken aandoen omdat er steeds gevaar voor kwallen is.

Ik vind het wel jammer dat er in Australië zoveel gevaarlijke dingen zijn :

je kan nooit 100% veilig het water ingaan, je moet je continu beschermen tegen de zon want deze is hier zeer gevaarlijk en denk er niet een aan om te gaan kamperen of om het bos in te gaan want er zijn veel dodelijke spinnen en slangen. Om veilig te zijn zou je eigenlijk 24 uur binnen moeten zitten, haha! Maar dat is maar saai hé, ik blijf liever leuke dingen doen ook al kunnen ze gevaarlijk zijn.

Het water was niet zo helder en het koraal was gewoon bruin en niet zo mooi. We besloten om niet te ver in het koraal te gaan omdat geen goed zicht hadden, we hadden geen zin om opeens een kwal voor onze neus te hebben.

Er was verderop een boot die de vissen eten gaf. We zwommen er naartoe en zagen vrij grote vissen! Ik probeerde ze te aaien en ze dachten soms dat mijn actie camera ook eten was, haha! Terwijl ik aan het filmen ben zie je opeens een vis tegen mijn lens botsen met zijn mond open. Vond ik zeer grappig!

We zijn daarna naar Alma Bay getrokken waar meer volk was. Maar het was er vrij mooi en de Bay was zo klein dat het water zeer warm was. Het water koelde pas 10 meter van het strand af. Daar hebben we dan gewoon wat rondgezwommen.

De volgende stop was naast Geoffrey Bay waar we allemaal kleine, wilde Wallaby’s zagen. We gaven ze wat te eten maakten wat foto’s en genoten van de view.

Toen was het al 17u30 en reden we naar de West point. De route was zeer leuk, we reden in een soort jungle, bijna niemand woont hier in de buurt. Het strand was ook weer geweldig mooi en de zonsondergang die we er zagen ook. De hele dag zijn we van strand tot strand getrokken en het was elke keer wat anders. Ik heb er echt van genoten, en ik geloof de andere meisjes ook. Het heeft ons op één dag vrij close gemaakt.

We hebben de hele dag ook zoveel foto’s zitten maken ! Ik denk dat sommigen onder ons alvast een nieuwe profielfoto zullen posten op Facebook, haha!

Dan zijn we lekker gezellig naar een pittoreske restaurant gegaan waar we lekkere vis hebben gegeten. Toen onze buiken goed vol zaten trokken we terug naar het hostel en kropen we snel ons bedje in.

De volgende ochtend hadden we de auto nog voor een paar uur dus bezochten we nog snel even Picnic Bay waar er een mooie pier is. We hebben wat gewandeld en toen beseften we dat onze rondtrip op Magnetic Island erop zat. We zijn nog snel boodschappen gaan doen voor een grote, lekkere lunch en diner en dan mochten we onze auto terug brengen…

De rest van de dag hebben we lekker gekookt, een hele dag aan het zwembad gezeten een goed babbeltje gedaan, ijsje gegeten en voor we het wisten was het al avond. Tegen 21:30 gingen we naar het strand dat op 2 meter van onze hostel lag en keken we naar de sterren. Deze waren zo helder en mooi !
Ik heb weer goede vrienden gemaakt en het is altijd jammer om afscheid te nemen. Maar dat hoort erbij. Je leert altijd nieuwe mensen kennen en op een dag zal ik zeer gelukkig zijn als ik iedereen weer zal ontmoeten.

Ik heb een geweldige tijd gehad op Magnetic Island. Dit was mijn leukste trip in Australië tot nu toe! Ik hoop dat er nog veel bij zullen komen!

Bedankt voor het lezen van mijn blog, in mijn volgende blog zal ik weer iets van mijn Bucketlist kunnen schappen, zwemmen en scubaduiken in the Great Barrier Reef!

Tot snel, met hopelijk meer verhalen vol avontuur!