Al halfweg!

29 september 2015 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Aloha! Het gaat snel. Ik zit hier nu al twee weken en heb nog maar 2 weken te gaan. Ik heb het hier zo druk maar ook zo naar mijn zin!
Ik heb deze week niet stil gezeten! Maandag 21 september had ik geen school. Dus gingen een huisgenoot genaamd Misoho en ik naar Hanauma Bay om te gaan snorkelen. Het is altijd het beste om zo vroeg mogelijk te gaan snorkelen, dus daarom namen we de eerste bus die er naartoe reed.

Het was slecht weer dus hoopten we dat er niet te veel mensen gingen zijn, maar we hadden het mis, er waren toch nog veel toeristen op het strand. Vond ik echt wel jammer. Maar ik heb er wel veel mooie, grote vissen gezien! Echt geweldig! Rond 9 uur 30 kwam het strandpersoneel aan zeiden ze dat ze het strand moeten sluiten, dat vond ik echt vreemd! En het stomme was dat ze geen extra bussen wilden inzetten zodat alle toeristen weg konden gaan aangezien iedereen op hetzelfde moment moest vertrekken. Gelukkig hadden wij wel plaats op de bus.

Later die dag nam ik deel aan een naschoolse activiteit (sommige mensen hebben wel school op maandag) :  hiken op de Makapu’u. Maar het gewone pad was afgesloten door werken dus hebben we besloten om het een beetje avontuurlijker te maken en gewoon een “wilde” berg op te klimmen. Soms dacht ik dat het niet verantwoord was omdat je niet weet tot wat de andere studenten in staat zijn. Sommigen konden moeilijk volgen en hadden moeite om van de ene rots op de andere te klimmen. Voor mij was het in ieder geval geen probleem want ik vond het avontuurlijk en leuk! Toen we helemaal op te top aankwamen viel mijn mond open van het geweldige uitzicht. Het was echt prachtig! Ik vind soms dat de natuur in Hawaï mooier is dan in Suriname!

Dinsdag was ik zo moe van de afgelopen dagen en had ook wat stres omdat ik me wat zorgen maak over mijn zakgeld. Ik wil toch niet te veel uitgeven om toch genoeg over te hebben voor Australië…Dus nam ik deel aan een yoga les om eens te kunnen ontspannen. En dat heeft me deugd gedaan!

Woensdagnamiddag ben ik met de school een waterval gaan bezoeken. Ik weet de naam niet meer en ik heb de afgelopen weken nu al zoveel watervallen gezien dat het me niet meteen meer boeit, haha. Het was wel een mooie waterval en zal zeker foto’s toevoegen!

Donderdag ben ik dan eindelijk voor het eerst gaan surfen! Ik schaamde me een beetje omdat ik er al bijna 2 weken zat en nog niet eens een surfboard had aangeraakt! Een jongen van mijn klas genaamd Etienne ging het mij leren. Hij was een goede leraar en heeft me geleerd om “een golf te nemen”. Daarna kreeg ik nog hulp van een andere vriend, een local genaamd Hanky. Deze beloofde mij deze week nog eens te leren surfen. En één golf heb ik zelf kunnen nemen en ik kon zelfs nog niet op mijn benen staan, enkel op mijn knieën!
Je zou denken dat surfen makkelijk is maar dat is het echt niet! En het kan ook heel vermoeiend zijn. Ik had blauwe plekken op mijn sleutelbeen en een paar op mijn benen.
Na 2 uur surfen had ik er dan ook even genoeg van. Helemaal uitgeput peddelde ik met mijn armen naar het stand en opeens zag ik iets naast mij drijven. Het was een grote waterschildpad! Ik was zo blij en sprong meteen van mijn surfboard om de schildpad te aaien. Hij was zo lief, hij zwom niet eens van mij weg. Toen zag ik een Japanse toerist naast mij zwemmen en ik vertelde hem met volle enthousiasme dat er een schildpad naast mij was. Toen kwam hij naast mij en riep heel zijn familie erbij. Bye bye schildpad, haha.

Toen ik thuiskwam vertelde ik met vol enthousiasme dat ik een schildpad had aangeraakt en toen keken ze mij heel bezorgd aan. Ze vertelden me dat ik hier geen schildpad mag aanraken, schildpadden zijn hier even belangrijk als de koeien in India. Als ze me hadden betrapt kon ik een boete krijgen van $10.000 of het land uitgezet worden! Ik zal het niet meteen opnieuw doen, haha! Ben in ieder geval al blij dat ik er één heb gezien! Sommige zitten hier al 3 maanden en zijn al veel gaan snorkelen en gaan zwemmen en hebben er nog geen één gezien. Soms ben ik toch wel voor het geluk geboren!

Donderdag hadden we ook een BBQ georganiseerd want er gingen 2 huisgenoten vertrekken. Het was heel leuk en we zaten te praten tot 2:30 a.m. Heel gezellig. Maar het was niet meer zo leuk toen ik om 6 uur moest opstaan…

Vrijdag organiseerde de school ook een BBQ na de lessen. Ik vind dat heel leuk omdat ik dan de gelegenheid heb om andere mensen van mijn klas te leren kennen. Iedereen is zo sociaal en het is makkelijk om hier mensen te ontmoeten. Ben wel na de BBQ meteen naar huis gegaan zodat ik niet te laat in mijn bed lag, want zaterdag moest ik weer vroeg opstaan!

Samen met een paar vriendinnen hadden we een auto gehuurd voor 1 dag en zijn we naar de North Shore geweest. Daar hebben we allemaal mooie stranden bezocht maar we hadden geen tijd om erin te zwemmen. Het weer was ook niet zo goed want er was storm voorspeld op zondag en maandag.

Zondag was het mijn laatste kans om iets in de ochtend te doen want in de week heb ik school en het volgende weekend heb ik plannen om naar een ander eiland te gaan. Dus ben ik met Mizoho weer op stap gegaan, vroeg in de ochtend naar Diamond Head om te gaan hiken. Het weer is dan helder en de zon schijnt dan nog niet te fel, daarom moesten we dit perse in de ochtend doen. We hadden een heel mooi uitzicht over Waikiki, de zee en de bergen.

Later zijn we naar Pearl Harbor geweest omdat ik zeer geïnteresseerd ben in alles dat te maken heeft over de wereldoorlogen. Ik had een sfeer verwacht zoals in Auswitch (dat heb ik ook al bezocht) maar neen. Het is er helemaal “geamerikaniseerd”! Zoveel souvenir shops met T-shirts, petjes, shotglazen enz  met “Pearl Harbor” op. Iedereen was er gekke foto’s aan het nemen. Het voelde aan alsof er daar niets was gebeurd! Vond ik persoonlijk wel erg. Maar ja, het is Amerika hé…

Ik heb in ieder geval een geweldige week gehad en de tijd vliegt hier zo snel voorbij, ongelofelijk! Voor ik het weet ben ik al terug thuis! Dat wil ik nog niet, haha!

Bedankt voor het lezen van mijn blog, ik hoop dat ik jullie genoeg laat proeven hoe een geweldige tijd ik hier beleef! Mahalo!