Everything is coming around again

26 november 2015 - Cecil Hills, Australië

Hallo iedereen!
Het is weeral even geleden dat ik nog eens wat nieuws gepost heb, maar nu heb ik goed nieuws!
In mijn laatste post had ik verteld dat ik hoopte op een job in een casino, want daarvoor heb ik een les moeten volgen om mijn RCG te halen (dat moet je hebben als je in een omgeving wilt werken waar pokermachines staan). Maar dat is me helaas niet gelukt (het RCG wel, niet de job ). Wel jammer voor het geld dat ik erin gestopt heb maar het was eens boeiend om een les te krijgen.

Ik bleef gewoon verder werken in het restaurant 'Blackcow' en in mijn vrije tijd bleef ik steeds naar een andere job zoeken (omdat ze me er zwaar onderbetaalden).
Ik vond het wel leuk om in Blackcow te werken, zo heb ik weer iets nieuws ervaren en kan ik iets toevoegen om mijn CV. Het restaurant wordt beheerd door een Israëlische familie, ze waren heel vriendelijk behalve Simon, de man die het meest verantwoordelijk was voor het restaurant. Alles wat ik deed was nooit goed genoeg voor hem, hij keek altijd op me neer,...
De rest van de familie had me zeer graag, ze vertelden me vaak dat ze me graag hadden en dat ze het jammer vonden dat ik op een dag weg moest gaan (waarschijnlijk omdat ik ook zeer goedkoop ben...).

Maar er was nog iets vreemds aan de hand in dat restaurant.
Sommige avonden kwamen er groepen mensen eten, zij bleven vaak een hele avond, van 17 uur tot sluitingstijd. Ik zag ze steeds naar de WC gaan en altijd heel blij terug komen. Daarna moest ik met een collega de WC's kuisen en vonden we er een bordje met wit poeder (coke ?) en een lidkaart van een club.
En ik weet zeker dat hij dat bordje er terug had gelegd nadat we klaar waren met kuisen want de "vrienden" waren nog steeds in het restaurant en gingen nog steeds regelmatig met 2 of 3 naar de toilet.
Maar dat is nog niet alles, afgelopen weekend (20 november) gingen ze vaak met 5 tegelijk naar de WC terwijl er maar 3 WC's zijn. Als ze terug kwamen snoven ze allemaal nog eens goed hun neus en Simon vroeg hen of ze het lekker vonden en als ik de WC's weer moest kuisen was er veel wit poeder op het houten tafeltje in de WC.
Maar ik kan me misschien vergissen ;-)...

Na een tijd kreeg ik het altijd op mijn zenuwen als ik met Simon moest praten of  als hij iets tegen mij zei en ik vond ook maar geen enkele andere job na Blackcow.
Dus ik had me erbij neergelegd dat ik niets meer ging vinden, Ik beloofde hen dat ik er zou werken tot en met Kerst. Ik wou eindelijk mijn trip in Australië weer genieten!

Maar op een mooie donderdag (19 november) kreeg ik een sms'je van een bedrijf waar ik een week eerder een interview had gehad. Ze bood mij een job aan!
Ik had gesolliciteerd voor een job in een warenhuis waar ik 'Pick packer' zou zijn. Ik had de job helaas niet gekregen maar ze had me verteld als het drukker ging worden ze meer mensen nodig gingen hebben. Ze heeft al mijn contactgegevens bijgehouden en voila, een nieuwe job! Ze was zeer vriendelijk, enthousiast en ik vond het super om voor haar te werken.

Maar er was één probleem. Wat ging ik tegen Simon vertellen ?!
Ik was bang als ik hem de waarheid ging vertellen ik niets van mijn geld zou krijgen. Alles wat ze doen is illegaal, dus het kan altijd gebeuren dat ze me niet willen betalen.
Dus verzonnen we, met het hele gezin waar ik verblijf, een verhaal. Heb mijn volle acteertalent in de strijd gegooid en werd geloofd. Ik was echt opgelucht om dat restaurant te kunnen verlaten.

Nu heb ik de perfecte job. Ik word zeer goed betaald, iedereen geeft om elkaar en ik kan weer plezier hebben.
En mijn job is heel leuk. Mijn belangrijkste taak is cadeaus inpakken voor Kerst. Het is zo leuk om iets klaar te maken dat iemand zal open doen en zeer gelukkig om zal zijn. En nu kan ik ook zeer goed cadeaus inpakken! Mijn toekomstige kerstcadeaus zullen er zo professioneel uitzien dat iedereen zal bij mij komen om hun cadeaus in te pakken, haha!

Kerst komt ook dichterbij en dat betekent dat het dan ook tijd wordt om de Eastcoast af te reizen. Ik tel de dagen af en mijn geld op !
En kijk al naar uit om nieuwe avonturen  te beleven.