Dag 1 Suriname

5 augustus 2015 - Paramaribo, Suriname

Gisteren 4 augustus kwam ik toe in Paramaribo. Het was een lange vlucht maar het viel wel mee want de mensen in Suriname zijn zeer sociaal. In het vliegtuig met hen een babbeltje doen was zeker leuk. Maar door verhalen te horen over Suriname was mijn eerste positieve indruk niet meer zo positief. Er wordt blijkbaar veel gestolen en de mannen kunnen heel vies zijn. Jammer genoeg kan ik dat ook bevestigen. De fiets van een meisje dat samen met mij woont is gestolen. Ze had hem goed vastgemaakt, was maar 2 minuten weg en ze had prijs... Ook zijn de mannen heel ambetant. Als ik te voet op straat loop, roept er één om de 5 minuten. Er was zelfs een fietser die mij volgde en dat was vrij eng. Maar je moet het allemaal negeren. De meisjes waarmee ik samen en appartement deel hadden mij er al voor gewaarschuwd. Maar dat het zo erg was ik wist niet. Iets positiever over Suriname nu. De mensen zijn er zeer vriendelijk (buiten de enkele, enge mannen natuurlijk) en je kan er makkelijk een babbeltje mee slaan en er eens mee lachen. Ik ging vandaag ook naar Blue Frog travel, dat is de organisatie dat ervoor zorgt dat ik een verblijf heb, vrijwilligerswerk kan doen en later deze maand mijn jungle tour organiseert. Ik hoor er vaak zeggen dat het binnenland van Suriname prachtig is. Ik kan al niet wachten. Blue Frog travel organiseert ook andere activiteiten waar ik ook zeker aan zal deelnemen en deel deze avonturen zeker op mijn blog zetten. Bedankt voor het lezen en misschien tot een volgende keer !!!