Dag 1 Hawaï

15 september 2015 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

YES! Eindelijk in Hawaï zeg! Mijn eerste indruk was 'Ik zit echt in Amerika'.
Ik heb wat grappige dingen gezien tijdnes de reis van Miami naar Hawaï!

Mijn vlucht naar Phoenix vertrok om 7 uur s'morgens. Dus moet je wel om 5 uur in de luchthaven zijn aangezien je 2 uur op voorhand moet zijn. Terwijl ik aan het wachten was kwam er een vrouw voor mij zitten. Ze was al 2 hamburgers aan het eten met frietjes. Ik had opeens geen zin meer in ontbijt. Later vertelde ze familie/vrienden dat ze nog niet zoveel had gegeten. Ze had vroeger in de morgen nog "maar" 2 stukken pizza gegeten.Wat blijkbaar zeer normaal was. Ik moest vaak mijn lach inhouden. Voor mij is dit zo absurd!

In Phoenix kon ik eindelijk kiezen welke stoel ik wou op het vliegtuig. Ik was zo blij dat ik eindelijk een stoel ging krijgen aan het venster ! Dit was mijn eerste keer van alle (6) vluchten die ik tot dan had genomen. Ik was dus zeer blij, maar toen ik mijn plaats zag moest ik lachen (en was ik wel teleurgesteld). Ik zat inderdaad aan de kant van de venster maar ik was de enige die geen venster had (zie foto's)! Ik zat gewoon tegen een muur! Je had mijn gezicht moeten zien! Hahaha!

Na 2 dagen te hebben gevlogen was ik zeer blij dat ik eindelijk in Hawaï was ! Ik werd meteen met open armen ontvangen. 2 meisjes die in hetzelfde huis logeren en een vriendin van Caroline (de huisbazin) stonden mij aan de uitgang op te wachten. Ze waren zeer vriendelijk en gaven me meteen een knuffel !
Ik ben ook zeer blij over het huis! Het is zeer groot en open. Je hebt hier ook een zeer mooi uitzicht op de mooie hoge bergen !
We logeren in dit huis met 13 mensen! De huisbazin (Caroline) met haar man en 3 kinderen, 3 Japanse meisjes, 2 Zwitserse meisjes, 1 Braziliaanse en dan een Belg (ik!).
Ik vind het zeer leuk dat er zo een grote variatie aan nationaliteiten is!

Hier in Hawaï ga ik Engelse lessen volgen, de school heet 'IIE' en het is 10 minuten verwijderd van het Waikiki Beach! Echt zalig!
Gisteren moest ik al naar school gaan zodat ik een test kon doen om te laten zien hoe mijn niveau Engels is. Maar op deze school zijn er niet alleen engelse lessen. Je kan je ook inschrijven voor na-schoolse activiteiten, ik heb me al ingeschreven voor een hula les deze woensdag en zaterdag ga ik naar een football match kijken! Het eerste seizoen van de Super bowl! Ik kijk er echt al naar uit!

Gisteren na de test ben met een paar huisgenoten en hun vrienden het oude Koninklijke Paleis gaan bezoeken. Het was voor mij niet zo speciaal. Heb al te veel kastelen gezien in mijn leven, haha. Daarna zijn we zeer speciaal Japans ijs gaan eten! Dat was echt lekker! Later zijn we dan ook een kijkje gaan nemen op Waikiki Beach. Ik zet de foto's er meteen op!

En vandaag is het mijn verjaardag!! Dus ik had gehoopt om vandaag te gaan zwemmen op een ander strand en op restaurant te gaan met iedereen die ik tot nu toe al heb leren kennen! Foto's zullen hiervan ook nog volgen!
Ik ben benieuwd!!!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot de volgende! Aloha!