Byron Bay

1 februari 2016 - Byron Bay, Australië

Het is bijna gedaan. Mijn East Coast avontuur en mijn trip in Australië zitten er bijna op!

Mijn laatste stop voor ik terug naar Sydney ga was Byron Bay. Ik kwam er woensdagnamiddag toe en verbleef in de ‘Nomads’.  Ik denk wel dat dit het beste hostel in Byron moet zijn.

Ik had er veel verhalen gehoord over Byron Bay, hoe leuk iedereen het er vindt en de mensen die ze er ontmoet hadden. Mijn verwachtingen waren daardoor wel vrij hoog, maar ik heb me toch een paar keer verveeld, haha.

Byron Bay is een dorpje waar er heel veel hippies op de straat lopen. Er is eigenlijk maar 1 drukke straat in Byron Bay die leidt naar het strand. Telkens als ik naar het strand liep zag ik zeker 3 mensen muziek spelen en zingen.

De winkels hangen ook vol met hippie kleren.

En waar er veel hippies zijn, is er ook veel marihuana. Bij elke wandeling die ik maakte rook ik dat er ergens wel marihuana.

Toen ik woensdag toekwam was er niemand in mijn kamer die ik meteen kon ontmoeten dus ging ik een wandeling door het dorpje maken. Het is er zeer rustgevend maar er is niet veel te doen. Ik zat even op het strand te genieten van het uitzicht en zat de mensen te observeren, wat ik wel leuk vind. Even alleen zijn kan soms eens deugd doen.

Toen ik terug naar het hostel liep ontmoette ik 2 Nederlandse meisjes, Melissa en Sabrina. We zijn samen wat gaan eten en hadden een gezellige avond.

Maar de volgende dag was een saaie dag. Het weer was zeer slecht, ik had een kajaktoer in zee geboekt maar deze werd afgezegd. Ik kon mijn afspraak verzetten maar ze hadden geen plaats meer voor ik uit Byron Bay vertrok. Dus heb ik bijna de hele dag met de Nederlandse meisjes in de kamer gezeten... Het was raar want het was zo lang geleden dat ik me nog zo verveeld had, haha.

Maar s ‘avonds was het eindelijk tijd om wat plezier te hebben. We gingen met z’n drieën naar Chickey Monkey’s waar we met korting een drankje en een avondmaal kregen. Het was een echte backpackers bar. Er waren zoveel wedstrijden waar je dingen kon winnen tijdens verschillende stops aan de East Coast.

Maar sommige wedstrijden waren er wel over. Laat ons zeggen dat ik nog nooit zoveel bloot in een bar heb gezien ;-).

De volgende dag gingen de Nederlandse meisjes al vroeg weg. Ik besloot om met Jay (van Engeland), ook een kamergenoot, naar de vuurtoren te gaan. Dat moet je zeker gedaan hebben als je in Byron Bay bent. Jay nam ook een Zweedse vriend mee, Carl. Het was een mooie wandeling en het weer was echt goed! Onderweg naar de vuurtoren zagen we de meest Oostelijk punt van Australië. We zagen vanaf dat punt haaien, dolfijnen en schildpadden ! En de vuurtoren was vrij klein maar wel schattig! Ik ben in ieder geval zeer blij dat ik hem gezien heb.

Daarna gingen Carl en ik nog even zwemmen in de zee maar 20 minuten later was er weeral stormweer op komst. We gingen naar het hostel en maakten ons klaar om terug uit te gaan. We kregen het gezelschap van 2 andere Engelse jongens, James en Matt.

We brachten weer de avond door in de Chickey Monkey’s maar deze sloot wel vrij vroeg, al om 1u 50 en dit voor op een vrijdagavond ! Maar na het uitgaan heb je altijd wel nog een hongerke. Dus lagen we toch rond een 3u30 in ons bed, wat een goed uur is.

De volgende dag was er weer niet zoveel te doen. Het werd een kalme dag met een wandeling naar het strand en een babbeltje met Matt en Carl. Ik had geen zin om uit teg aan want ik had een kleine kou opgelopen dus was het leuk om een hele avond onder mijn deken te rusten.

De volgende dag, hetzelfde liedje. Ik moest uitchecken om 10 uur. Het een wandeling gemaakt naar het strand. Ik moest me een hele dag wel bezighouden want mijn bus kwam pas om 19 uur. De tijd ging wat vlotter na ik gezien had dat ze in de TV kamer in de hostel ‘Friends’ te zien was, haha. I love Friends!

Nu zit ik eindelijk op de bus. Ik vond Byron Bay dus wel leuk maar er is niet veel te doen, vooral niet met slecht weer J

Ik vind het wat jammer dat mijn East Coast trip al over is. De tijd is voorbij gevlogen! Ik zou het allemaal graag opnieuw willen doen met dezelfde mensen! Maar het is bijna tijd voor een nieuw land, nieuwe avonturen en ik ben er helemaal klaar voor.

Bedankt voor het lezen van mijn blog! Nieuwe en andere verhalen zullen snel toegevoegd worden!