Brownsberg

8 augustus 2015 - Paramaribo, Suriname

Vandaag (8 augustus) heb ik het echte Suriname gezien. Ik ben voor 1 dag met een groep en gids de jungle ingetrokken naar Brownsberg. Het is een perfecte manier om je eens af te zonderen van het drukke stadsleven. De wandeling duurde ongeveer 4 uur in totaal om 2 watervallen te bezoeken. Het geweldige aan deze toer is dat je onder de waterval mag staan ! Het water was zo proper en zuiver! Wie dit ooit eens ziet zitten om te bezoeken, doen! Maar zorg er wel voor dat je een goede conditie hebt. Het was geen lachertje met dat warm weer en met de hoge trappen/ rotsen die je moest beklimmen. Ik heb wel minder geluk gehad met het spotten van dieren dan mijn huisgenoot Eva (die een week geleden geweest was). Ik heb wel brulapen heel hoog in de bomen gezien maar ik kon er onmogelijk een foto van kon maken. Eva had een luiaard kunnen vastnemen en heeft een anaconda gezien en aapjes. Toen ze me dat vertelde had ik er wel meer van verwacht. Maar gelukkig zijn mijn jungle tours nog niet voorbij! Ik hoop misschien zelfs meer geluk te hebben dan zij binnenkort! PS: Foto's van deze toer staan al op de blog bij ' foto's '! Bedankt voor het lezen van mijn blog!