Brisbane

21 januari 2016 - Brisbane, Australië

Na Noosa trok ik naar de hoofdstad van Queensland, Brisbane. Het lijkt een beetje op Sydney maar het is properder en er is meer kunst. In Sydney is er wel veel meer te doen dan in Brisbane.

Ik kwam op maandag 18 januari aan in het hostel Base Backpackers. Het was een zeer origineel hostel. Het was een heel oud gebouw met een oeroude lift. Er waren gezellige balkons op elke verdieping en ze hadden een mega leuk dak. Je kon er lekker chillen met een leuke view op de stad.

De eerste avond was het filmavond op het dak en dat was zooo leuk. Een groot scherm met leuke zitzakken. De film was jammer genoeg niet zo leuk, haha. Het was een waargebeurd verhaal over drugsbendes. Dat is niet zo mijn ding.

Ik deelde een kamer met een Engels meisje, Lea, een Duitse jongen, Simon en een Koreaan, Han. Lea was nog maar juist in Australië toegekomen dus vond ik het een goed idee om met haar wat leuke uitstapjes te doen.

Dinsdagochtend vertrokken we naar de “Australia Zoo”. Het thema van deze zoo is krokodillen en de legendarische krokodillen jager, Steve Irwin. Ik denk dat het gezin de zoo moet beheren. Toen ik er was, was er een show waar zijn vrouw en 2 kinderen aan het presenteren waren.

Wat ik vooral in deze zoo wou doen was een koala knuffelen! En dat heb ik dan ook gedaan. Ik moest wat extra betalen en toen kreeg ik deze kleine knuffelbeer in mijn armen. Het is zo schattig, ik wil er zelf graag eentje hebben!

Wat wel speciaal is aan deze zoo is dat je bijna met elk dier (buiten de krokodillen), een foto kon nemen en kon aaien. Als je betaalt natuurlijk. Je kon bijvoorbeeld met een tijger op de foto maar daar mag je dan 300$ voor betalen! Dat was wat over mijn budget, haha.

De zoo zelf vond ik niet zo speciaal. Hij is wel vrij groot en alle dieren hebben wel genoeg plaats maar je hebt alles snel gezien. Er is ook een klein dierenziekenhuis aan de zoo, maar daar zijn we niet naartoe geweest. Lea had pijn aan haar voeten en ik had niet veel zin om alleen te gaan. Je moest ook (alweer) betalen om daar binnen te kunnen.

Verder heb ik in de zoo nog wat coole kangoeroe selfies gemaakt. Ik moet toegeven dat ik altijd geluk heb met coole foto’s met kangoeroes haha.

Ik zou zeggen, moest je alleen naar de zoo willen gaan om koala vast te willen nemen kan je beter naar een ander park in Brisbane gaan. Er is een klein park met veel koala’s en kangoeroe’s en je moet er minder voor betalen dan in de Australia Zoo. Ik had al voor mijn ticket betaald voor ik mijn East Coast trip wou maken. Anders was ik niet naar de zoo gegaan. Maar als je een krokodillenshow wilt zien en alle andere wilde dieren die in Australië leven, dan is het wel een aanrader.

Woensdag namen Lea en ik een gratis ferry en hebben gewoon een rondje gedaan op het kanaal. We hebben wat gewandeld en keerden dan terug naar het hostel want we gingen graag naar Mount Coot-tha look-out vanwaar je de hele stad kunt zien. We hadden er graag de zonsondergang gezien maar ik had niet gezien dat de laatste bus die er naartoe reed al rond 16 uur vertrok. Het was wel jammer want dat moet een prachtig uitzicht zijn geweest. In plaats daarvan hebben we wat in onze kamer zitten babbelen en toen dachten we om eens uit te gaan. Dit hostel heeft ook zijn eigen club “the Down-under". Ondertussen was er een Zweeds meisje, Louise in onze kamer bijgekomen. De hele kamer  besloot dus samen uit te gaan. Louise en Simon brachten ook nog een paar vrienden mee. Ik heb echt een zeer leuke avond gehad en de muziek was ook heel goed !

Volgende ochtend gingen Louise, Lea en ik eindelijk naar de Mount Coot-tha lookout en het was echt mooi. We hebben er met een gezellige view lunch gegeten en vertrokken dan terug naar het hostel. Je kon er ook een paar hikes doen maar de meisjes hadden er niet veel zin in. Daarna zijn we met z’n alleen naar de Lagune geweest en hebben daar nog lekker zitten zonnen en zwemmen. Het is er echt gezellig om te zitten. Je ligt precies aan het strand maar dan zie je de stad die 500 meter verderop ligt.

Deze plaats is echt gezellig om je in familie een dagje te amuseren met de kinderen want er waren ook veel parken waar ze in konden amuseren.

Tegen 19 uur waren we terug in het hostel waar we zelf eten hadden gemaakt en dan hebben we een filmavond gehouden in de kamer. En geloof het of niet maar Louise en Lea zijn de enige meisjes van mijn leeftijd die ik tot nu toe ontmoet heb die graag naar Marvel films kijken! Dus dat vieren we met één van de beste Marvel films, The Avengers! Haha! We hadden onze matrassen op de grond gelegd met wat koekjes en het was super leuk.

Dat was mijn trip in Brisbane. Ik moet toegeven dat het stadsleven toch niet meteen voor mij is. Dit was de grootste stad (buiten Sydney) die ik tot nu toe bezocht heb en ik verblijf liever in kleinere dropjes met wat meer natuur.

Het enige dat je nog kunt doen is shoppen, uit eten gaan en naar theater gaan kijken. Allemaal te duur voor een Backpacker.

De mensen die ik hier heb leren kennen vond ik in ieder geval zeer leuk en heb me er zeer goed geamuseerd. Het is altijd wel jammer dat ik iedereen zo snel vaarwel moet zeggen. Ik hoop echt dat ik de meeste mensen die ik totnogtoe ontmoet heg nog eens terug zal zien !

Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot snel!