Bergendal

25 augustus 2015 - Paramaribo, Suriname

Maandag (24 augustus) ben ik met een Anthony naar Bergendal gereisd. Daar heb je een vakantieresort en een avontuurpark. In het avontuurpark hebben we op een kabelbaan gezeten waardoor we tussen de bomen in de jungle zoefden en over een rivier. Daarna hebben we een kajak genomen. Dat was een super leuke ervaring! We hadden geluk want we waren de enige die deze dag deelnamen aan deze activiteit, het leek dus op een privé tour! Waar we ook geluk mee hadden, is dat we wilde dieren hebben gezien. In de bomen zaten er een paar doodskopaapjes, we hebben ze van heel dicht bij gezien! Doordat ze zo wild waren hebben ze een leguaan uit een boom gegooid, recht in het water. Dat was wel grappig.
Tegen de middag zaten onze activiteiten er al op en hadden we niet veel meer te doen. We zijn dan maar gaan lunchen, hebben nog een drankje gedronken en hebben een wandeling gemaakt in het resort. Ze hebben er wel hele mooie huizen. Als ik ooit nog terug zou kom naar Suriname zou ik hier graag eens willen logeren. Ze hebben mooie hooggelegen hutten midden in de bossen. Dat vind ik wel veel beter dat al deze chique hotels!
Het spijtige aan deze tour was dat het veel geld was voor een halve dag activiteiten. Een paar gidsen hebben ons verteld dat we beter zelf een auto hadden gehuurd en alles zelf hadden moeten regelen in het avontuurpark, het zou ons veel goedkoper uitgekomen zijn. Dus als je deze trip ooit wil maken, doe het niet via een organisatie!
Maar al bij al vond ik het super en wou ik dit zeker gedaan hebben in Suriname.
Bekijk zeker en vast ook naar de foto's en video's en hopelijk tot een volgende keer!