Awesome life here in Aruba

14 oktober 2018 - Oranjestad, Aruba

Wauw, ik kan het al niet geloven dat ik nog maar 2 maanden te gaan heb op dit geweldige and happy island.

Het is weer even geleden dat ik nog een blogpost gemaakt heb omdat ik het zo druk heb maar ik heb het zeker naar mijn zin!

De afgelopen maand heb in niet stilgezeten.

Op 15 september heb ik mijn 22ste verjaardag gevierd met mijn zelfgemaakte Arubaanse familie (hiermee bedoel ik vooral ook de uitwisseling studenten). We hebben met een groep lekker gezellig de zonsondergang gezien, wat gedronken en natuurlijk taart gegeten. Daarna zijn we gaan karaoke gaan zingen. Er was een andere Arubaanse vriend ook op dezelfde dag jarig en dus hebben we met onze vriendengroepen de verjaardagen gevierd. Het was een groot succes. Één van de leukste verjaardagen die ik al heb gehad. Het was ook fijn dat er velen aan mij gedacht hebben en mij kleine cadeautjes hebben gegeven.

Tijdens een van de weekends ben ik naar Arikok geweest, een natuurgebied.

Je kan er makkelijk heen met een gewone auto maar sommige plaatsen zijn alleen maar toegankelijk met 4X4’s. Terwijl je door het park rijdt heb je een heel mooi uitzicht op een zee van cactussen, prachtig wild water en je kan er een paar leuke grotten bezoeken. Er is dus echt nog veel te doen hier op Aruba!

Iets wat mij hier toch soms frustreert, is dat er toch nog altijd veel afval is in de zee en op sommige stranden (maar dat is nu jammer genoeg overal op de wereld). Ik zag een event op Facebook ‘Aruba Reef Care’ waar je je met een groep kon aanmelden en het afval op een strand kon gaan opruimen. Meteen nam ik het initiatief om alle andere uitwisselingsstudenten uit te nodigen om een groep te maken en op 30 september zijn we Malmock strand gaan opkuisen. Ik had snel 17 vrijwilligers om mij te helpen!

Het was een hele leuke ervaring om afval te gaan opruimen op het strand want je word je ervan bewust hoe erg het afvalprobleem wel is.

Sommige studenten namen het opkuisen van stranden wat serieuzer dan de andere, maar met hen die het wel serieus namen, heb ik al opnieuw mee afgesproken om dit vaker te gaan doen!

Wat ook heel leuk was, was dat Aruba Reef Care s ’middags voor alle vrijwilligers gratis lunch hadden geregeld en er was ook een tombola met heel veel mooie prijzen. Ik heb zelfs wat geluk gehad en heb een etentje voor 2 personen gewonnen met de tombola, als dat nou geen goed karma is.

Wat ik anders in mijn vrije tijd doe, is vooral uitgaan met mijn zelfgemaakte familie hier in Aruba of lekker samen met hen ‘chillen’.

Alles is hier echt perfect en ik ben hier ook gelukkig. Het enige wat een beetje tegenvalt is samenleven met mijn huisgenoot. Dat botst vaak wel eens, maar je kan geen goeie vrienden worden met iedereen :).

Natuurlijk heb ik ook een universiteit waar ik nog steeds naartoe moet gaan. Het is ook heel erg druk geweest en mijn eerste examenperiode is net achter de rug. Ze noemen deze hier Midterm examens. Ik denk dat meeste van mijn examens wel goed zijn verlopen, ik moet hier wel niet zoals thuis een 10/20 halen om te slagen, maar minstens een 14/20, of zoals ze dat hier noemen een C+/B-. Gelukkig was het nog maar de helft van de leerstof wat het dan wel een beetje gemakkelijker heeft gemaakt dan thuis!

Nu heb ik ook niet meteen vakantie want de lessen gaan gewoon door, ik heb voor volgende week ook alweer een test en heel wat taken die gedaan moeten worden. Dus ik zal jammer genoeg niet elke dag aan het strand of aan het zwembad kunnen liggen ;-).

Momenteel is het hier nu ook orkaanseizoen. Het regent hier nu heel veel en als het regent, lopen alle straten onder water. Ze hebben hier geen afvoer dus het water kan heel hoog komen. Zo hoog dat als ik met mijn auto doorheen rij en ik mijn deur zou opendoen de auto vol met water zou lopen. Dus ik hoop dat de regen binnenkort stopt want binnen 2 weken verwacht ik mijn moeder en broer hier op het eiland, dat het dan maar goed weer is dat ze er geen spijt van krijgen dat ze mij komen bezoeken ;-).

Weer leuke vooruitzichten dus!

Bedankt voor het lezen van mijn blog, binnen een paar weken weer nieuwe verhalen!