1/4de zit er al op in Aruba!

14 september 2018 - Oranjestad, Aruba

We zijn al een maand verder. Wat gaat de tijd toch snel!

Ik heb het al erg druk gehad met school en was volop bezig een onvergetelijke tijd te hebben.

Op deze maand tijd heb ik toch al 90 procent van het eiland gezien.

Een weekend gingen we met een groep meisjes de kant van het eiland ontdekken waar je een 4X4 voor nodig hebt, onder begeleiding van onze Arubaanse vriendin Mariah.

Ze heeft ons de vuurtoren, 2 natural pools en een aantal mooie, amper bezochte stranden laten ontdekken. Het was heel leuk om dat deel van het eiland te gaan bezoeken. In de latere namiddag kwamen we wel een aantal toeristen tegen die met quads rondreden. Ik zou het iedereen aanraden om hier een 4X4 te huren en om zelf avontuurlijk te zijn.

Een ander weekend zijn we ook helemaal naar de andere kant van het eiland geweest om naar Baby beach te gaan. Dit is nu ook mijn favoriet strand op het eiland als er niet te veel mensen zitten. Het is een heel rustig strand waar de rotsen de wilde golven verzwakken naar ook een soort van grote natuurlijke pool. Ik ben er ondertussen ook al 2 maal geweest ook al is het ver van waar ik woon.

Natuurlijk zijn we al elk weekend uitgegaan. Maar er zijn hier niet heel veel goede plaatsen om uit te gaan. Ik ga heel graag naar de bar/club ‘Gusto’. De andere bars die we al hebben uitgeprobeerd zijn me wat tegengevallen door mannen die ons lastig vielen of de muziek die te Spaans getint was. Niet zo mijn ding, maar sommige houden ervan natuurlijk.

Van 7 tot 14 september zijn er een paar Belgische vriendinnen op bezoek gekomen, Anouk, Nele en Ine. We hebben samen heel wat gedaan! We zijn naar de Donkey farm geweest, zeker een aanrader. De ingang is gratis, je moet wel een dollar betalen als je de ezels wilt eten geven maar je ziet dat de mensen die er werken om hun ezels geven en dat vind ik belangrijk. Er is ook een vlindertuin en deze was ook wel leuk om te bezoeken. Ik heb het geluk om nu te worden behandeld als een local dus mocht ik er voor de helft van de prijs binnen (7 dollar ipv 14).

Een afknapper was de struisvogelboerderij. Je moet 14 dollar ingang betalen (zonder eten om aan de struisvogels te geven) en de rondleiding duurt maar 10 minuten in plaats van de beloofde minuten. De persoon die de rondleiding gaf wint van mij ook de award voor de meest on-enthousiaste gids ter wereld. Hij mompelde maar wat en keek vaak naar de grond toen hij zijn uitleg gaf. Wil je op de foto met een struisvogel mag je extra betalen. Echte afzetterij. Conclusie, ga niet naar deze farm, spendeer je geld aan nog een goed restaurantje!

We zijn ook naar de Aloe Vera boerderij gegaan. Ook zeker de moeite waard, je krijgt een gratis rondleiding en je kan veel verschillende producten uittesten. Ze werken ook alleen maar met natuurlijke producten. Op het einde heb je een uitgebreide shop van hun producten en ik weet dus al waar ik mijn cadeautjes ga halen!

Ik heb de meisjes de “natural pool” getoond en we zijn een namiddagje naar Sint-Nicolaas geweest waar ik hen alle street art heb laten zien. Dit vonden ze ook de moeite waard.

Nu even naar het serieuzere deel van de reden waarvoor ik hier ben : school. De lessen zijn zeer interessant maar ik ben het nog steeds niet gewoon dat we zoveel moeten voorbereiden voor elke les. Ik was gewoon om naar school te gaan, les te hebben en alles te leren voor de examens.

Nu moet elke les voorbereid worden, moet ik telkens zo’n 50 pagina’s lezen en dan heb ik nog niets gestudeerd of geen enkele taak gemaakt. Dus het beeld dat iedereen heeft dat ik elke dag naar het strand ga om te zonnen, klopt niet ;-p.

Ik volg 1 les met het eerste jaar, bij “the freshman”, 2 lessen bij de 2dejaars, “the Juniors” en 3 bij de 3de, “the seniors”. Ik heb al heel wat studenten leren kennen uit elk jaren en ik ben ook wel echt blij met de lessen die ik heb. Het is niet altijd makkelijk omdat er velen al meer achtergrondinformatie hebben uit hun vorige jaren en de meesten werken ook in hotels dus zij weten hoe alles in de praktijk in mekaar zit en ik moet van 0 beginnen. Maar ik kom er wel. Als ik slaag ben ik blij J.

Binnen 2 weken beginnen onze eerste examens al, Midterms heten ze dat hier. Nog veel werk aan de winkel, maar ik doe mijn best om deze te knallen.

Even nog iets tussendoor, een paar vriendinnen en ik hebben ook al een weekend naar Medelìn, Colombia geboekt van 15 tot 19 november. Wij kijken er al zeker naar uit!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot snel!

1. Nanni:
    20 september 2018
    Ik ga samen naar Colombia!!!!!